آخرین اخبار سیل در تهران | تعداد مفقودان و جان‌باختگان اعلام شد

استاندار تهران درباره آخرین وضعیت مفقودان و جان‌باختگان و خسارات سیل در استان توضیحاتی ارائه کرد.

آخرین اخبار سیل در تهران | تعداد مفقودان و جان‌باختگان اعلام شد

حسن منصوری، استاندرا تهران روز یکشنبه در یک برنامه خبری اظهار داشت: در امامزاده داوود دیگر هیچ مفقودی نداریم و آمار فوتی قطعی همان ۱۹ نفر است که پرونده موضوع در اینجا بسته است.

وی ادامه داد: البته عملیات بهسازی و عمرانی و خارج کردن گل و لای از منازل و مغازه‌ها همچنان ادامه دارد همچنین کارشناسان در حال بررسی ساختمان‌هایی هستند که دچار آسیب شده‌ تا چنانچه لازم است تخریب یا مقاوم‌سازی شود.

استاندار تهران درباره روستای مزداران در شهرستان فیروزکوه گفت: این منطقه بیشترین آسیب را دیده است. منطقه مزداران بلوک‌بندی شده و مقرر شد شهرستان‌های تهران هر کدام معین یک بلوک و منطقه شده و ماشین‌آلات و اداوات و نیروی انسانی به صورت هدفمند در حال کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: روستاهای اطراف فیروزکوه نیز دچار خسارت شده و یکی از شهرستان‌ها به عنوان معین، امور مربوط به این مناطق را پیگیری می‌کند.

به گفته منصوری، برق همه منطقه سیل‌زده وصل شده همچنین در موضوع آب شرب مشکلی وجود ندارد و خدمات‌رسانی به سرعت در حال پیگیری است.

 ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد پنجشنبه ۶ مرداد، در پی بارش شدید در تهران و رانش زمین، سیل در منطقه امامزاده داوود (ع) در شمال پایتخت و شهرستان های فیروزکوه، دماوند و پاکدشت جاری شد و حجم زیادی از گل و لای را در این مناطق و روستاهای اطراف برجای گذاشت.

استاندار تهران روز گذشته در مورد تعداد جانباختگان بر اثر سیل در استان تهران گفت: در فیروزکوه ۱۱ نفر، امامزاده داوود ۱۹ نفر، دماوند یک نفر، پردیس ۴ نفر، شمیرانات یک نفر و در مجموع ۳۶ نفر در استان تهران بر اثر سیل فوت کردند.

منصوری خاطرنشان کرد: چهار مفقودی در فیروزکوه داریم و به صورت غیررسمی طبق اعلام مسافرین دو مفقودی در پردیس اعلام شده که اقدامات برای تعیین تکلیف وضعیت آنها ادامه دارد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33557

ارسال نظر