این جاده باز شد

معاون عمرانی استاندار مازندران

این جاده باز شد

رضا علیخانی در جلسه ستاد بحران شهرستان چالوس اظهار کرد: بر اثر سیل و بارندگی شدید که ساعت سه نیمه شب جمعه روی داد ۲۰ روستای مسیر دزدبن دچار حادثه سیل گرفتگی و اکثر مسیرهای اصلی و فرعی دچار آسیب شدید شدند.

به گزارش عرشه آنلاین، وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها گفت: مهمترین مسئله در این سیل حفظ جان مردم و نجات حادثه دیدگان و بعد احیا و زیرساخت‌ها و بازگرداندن مردم به شرایط اولیه است.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه راه به عنوان شریان حیاتی، بسیار مهم است، افزود: متاسفانه در این حادثه راه‌ها مسدود و جاده اصلی چالوس نیز بسته شده بود که با کمک راهداری و دستگاه ها بازگشایی شد اما محور روستاها همچنان بسته است و باید بازگشایی شود.

علیخانی تصریح کرد: مدخل ورودی محور مواصلاتی روستاها به دلیل آب گرفتگی بسته است همچنین پاشنه آشیل ما ۲ پل «واسپول» و «چهارباغ» است که امروز باید باز شود همچنین مردم چهار روستا گیر افتاده اند که نیاز به کمک دارند.

وی بر تامین دارو و غذا برای اهالی این چند روستا تاکید کرد و گفت: پشتیبانی امکانات راه محدود است و از آزادراه کمک گرفته شد و یکی از لازمه های مدیریت بحران آمادگی است همچنین میزان کمیت و کیفیت امکانات مهم است.

معاون عمرانی استاندار مازندران بر تخریب همه واحدهای غیرمجاز در بستر رودخانه تاکید کرد و یادآور شد: باید با کسانی که مجوز ساخت در بستر رودخانه دادند برخورد شود.

علیخانی در ادامه به تخریب ۴ پل «واسپول» و «ساتره» و «پلات کوه» و «منار دره» اشاره کرد و ادامه داد: باید در اسرع وقت امروز با کمک ماشین آلات شهرداری های نوشهر، چالوس و هچیرود سه پل اصلی ورودی روستاها ساخته شود.

وی از حضور سپاه و بسیج سازندگی با امکانات سنگین جهت بازگشایی معابر خبر داد و از سازمان آب منطقه ای در خواست کرد: با توجه به مصالح سنگینی که در رودخانه ها تلمبار شده است، نسبت به مدیریت بهینه مصالح رودخانه اقدام کند و همچنین منابع طبیعی باید تخلیه رودخانه و جمع آوری شاخه ها در داخل رودخانه را در دستور کار داشته باشد.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه بر اثر سیل و بارندگی شدید ۲۰ روستای مسیر «دزدبن» دچار سیل گرفتگی و آسیب شدید شدند از بازگشایی محور کندوان با کمک راهداری خبر داد.

معاون عمرانی استاندار با گلایه و انتقاد شدید از عملکرد مدیر مخابرات استان بابت وضعیت وخیم ارتباط در منطقه گفت: سوال ما اینست که چرا بعد از گذشت این مدت نتوانستند تلفن ها را وصل کنند و هیچ نقطه ای آنتن ندارد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33421

ارسال نظر