هشدار مهم برای تهرانی‌ها | امروز طوفان و باران شدیدتر است

هواشناسی نسبت به بارش باران در ارتفاعات البرز، واقع در شرق تهران، طی امروز و فردا همراه با رعد و برق و وزش باد شدید هشدار داد.

هشدار مهم برای تهرانی‌ها | امروز طوفان و باران شدیدتر است

طی سه۳ روز آینده گذر متناوب تراز میانی جو در نوار شمالی و همچنین ادامه فعالیت سامانه بارشی موسمی مانسون در نیمه جنوبی کشور موجب ناپایداری‌های جوی می‌شود، براین اساس امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی لز نقاط واقع در شمال غرب کشور رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، جنوب و غرب یزد، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شرق لرستان مرکزی، همدان، قم رگبار و رعد برق و وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد وخاک پیش بینی می‌شود.

بارش باران در ارتفاعات البرز، واقع در شرق تهران، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس جنوب اصفهان، کرمان شدت خواهد داشت، از فردا در آذربایجان شرقی اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

همچنین بارش باران در جنوب شرق کاهش یافته و به شدت رگبار و رعد و برق در فارس در کهگیلویه و بویراحمد چهارمحال و بختیاری شرق خوزستان، غرب اصفهان مرکزی قم همدان و شرق لرستان ادامه خواهد داشت.

امروز بارش در کهگیلویه و بویراحمد ارتفاعات البرز مرکزی ارتفاعات جنوب کرمان شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت دوشنبه بارش در نوار شمالی کاهش میابد و فقط در مازندران قابل توجه است، در این روز با تقویت سامانه موسمی بارش در جنوب کرمان شمال هرمزگان فارس و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس واقع در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان ادامه خواهد داشت که در برخی از نقاط فارس و جنوب کرمان دارای شدت بیشتری است چهارشنبه در نوار شمالی کشور بارش پراکنده و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است.

طی پنج روز آینده با تدوام باد‌های ۱۲۰ روز در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود امروز دریای خزر، عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33348

ارسال نظر