امشب طوفان و بارش باران شدیدتر است | ؛آغاز بارش و طوفان در تهران

امشب، پنجشنبه ۶ مرداد ماه احتمال وقوع سیل دوباره در تهران و البرز وجود دارد. نیروهای امدادی هشدارهای لازم برای تخلیه مناطق در مسیر تندآب را اعلام کرده‌اند.

امشب طوفان و بارش باران شدیدتر است | ؛آغاز بارش و طوفان در تهران

طوفان تهران از دقایقی پیش آغاز شده است . توده قدرتمند تندری از سمت جنوب در حال ورود به شهر است/ طوفان و باران شدید و سیلاب پیامد این سیستم است.شروع باران شدید و رعدوبرق در غرب تهران را ببینید

تهرانی ها از سمت جنوب به سمت شمال آماده بارش های سنگین و طوفان و سیلاب باشند

براساس اخبار رسیده در شرق تهران  در فیروزکوه خط راه آهن تهران شمال به زیر آب رفت 

سیل وحشتناک زرین دشت فیروزکوه تهران/ خط آهن تهران شمال زیر آب رفت

سیل در فیروز کوه

رئیس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران گفت: هشدار سازمان آب و هواشناسی برای تهران نارنجی است و تهرانی ها باید امشب هوشیار باشند.

پدرام قودجانی رئیس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران با بیان اینکه برای وضعیت تهران نگران هستیم گفت: به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران اعلام کرده‌ایم که لایروبی مسیل‌ها و جوی‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: هشدار سازمان آب و هوا شناسی برای تهران نارنجی است و ممکن است شرایط شب گذشته امشب نیز تکرار شود.

قودجانی تصریح کرد: با توجه به گزارشات بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است و بر همین اساس مردم باید هوشیار باشند در اطراف رودخانه‌ها نروند و حداقل تا روز یکشنبه از کوهنوردی اجتناب کنند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران تهران با اشاره به وضعیت آب و هوایی تهران گفت: بارش باران برای امشب پیش بینی شده است و احتمال بالا آمدن رودخانه‌ها نگران کننده است.

وی با بیان اینکه هشدار تخلیه به هیچکدام از مناطق تهران داده نشده است اظهار کرد: اعلام کرده ایم مردم اطراف رود دره‌ها نروند زیرا بارش‌ها در ارتفاعات شمالی است و خواهش ما این است مردم هوشیار باشند.

همچنین صادق ضیائیان، رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه بارش امشب پنجشنبه و جمعه 6 و 7 مرداد در تهران و البرز شدیدتر از دیشب خواهد بود، گفت: شهروندان ساکن مناطق مسیر تندآب خانه های خود را تخلیه کنند. حتی در نزدیک رودخانه های خشک نشوند.

 توده قدرتمند تندری از سمت جنوب در حال ورود به شهر است/ طوفان و باران شدید و سیلاب پیامد این سیستم است

 

طوفان در تهران

نگرانی از وضعیت جوی بعدازظهر

شهردار منطقه ۵ گفت: با توجه به گزارش هواشناسی عصر امروز نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت و عمده نگرانی ما برای بعدازظهر است.

 علی شریفی شهردار درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده کن و امامزاده داوود، با بیان اینکه هم اکنون جلسه ستاد مدیریت بحران در حال برگزاری است، گفت: متأسفانه حجم گل و لای زیاد، امدادرسانی را مشکل کرده است.

او ادامه داد: ۵۰۰ نیروی انسانی با تجهیزات کامل از تمامی مناطق شهرداری تهران در حال اعزام به منطقه سیل زده هستند. ۲۰ اتوبوس در حال تخلیه مسافران و زائران هستند و اسکان اضطراری توسط هلال احمر انجام می‌شود.                   

شهردار منطقه ۵ بیان کرد: با توجه به گزارش هواشناسی عصر امروز نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت و عمده نگرانی ما برای بعد از ظهر است. گزارش دقیقی از مصدومان و فوت شدگان وجود ندارد زیرا ممکن است زیر گل و لای مدفون باشند.

شریفی گفت: فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داوود توسط شهرداری منطقه ۵ آماده شده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل‌های مناسب نصب شده است. سکنه منطقه امامزاده داوود در حال تخلیه محل حادثه و اسکان در محل‌های مذکور هستند. مکان‌های در نظر گرفته شده امکان اسکان ۲هزار نفر از اهالی و ساکنان محله‌های آسیب دیده را دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33034

ارسال نظر