هشدار تند اشتری به اراذل و اوباش؛ طرح رعد جدید اجرا می‌شود؟

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: برخورد قانونی و قاطعانه با اراذل و اوباش شناسنامه‌دار اولویت اول پلیس در این حوزه بوده و هرگونه اهمال در این زمینه قابل توجیه نیست

هشدار تند اشتری به اراذل و اوباش؛ طرح رعد جدید اجرا می‌شود؟

سردار حسین اشتری در جمع فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها و معاونان و مدیران ستادی استان مازندران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و همکاران شهید انتظامی خاصه ۶۰۰ شهید انتظامی استان مازندران، گفت: مازندران در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش به‌سزایی ایفا کرده و در برهه‌های مختلف دوشادوش سایر هموطنان، مردانه در مقابل هرگونه تهدید ایستاده است و امروز از این که در خدمت این مردم شریف هستیم، خوشحالیم.

به گزارش عرشه آنلاین، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران که به همراه معاونان ستادی فراجا در استان مازندران حضور دارد با اشاره به شرایط ماموریتی خاص انتظامی این استان در حوزه تامین امنیت مسافران گفت: این مسافرت‌ها از وجود شور و نشاط در بین مردم خبر می‌دهد و از این بابت خداوند منان را شاکریم. پلیس از نشاط اجتماعی و شور و شعف هموطنان در اجتماعات مختلف خوشحال و از هرگونه برنامه‌ای که به دور از هنجار شکنی و در چارچوب قانون باشد، استقبال می‌کند.

وی استان مازندران را یک استان سیاحتی دانست که در بیشتر ایام سال مخصوصا تعطیلات عید و ایام تابستان پذیرای حجم عظیمی از مسافران از اقصی نقاط کشور است و گفت: همین امر موجب می شود همکاران ما خدمات مضاعفی را در ماموریت‌های خود ارائه دهند که این امر جای تقدیر و تشکر دارد. ما بر اساس قانون وظایفی داریم و باید اقدامات پیشدستانه را در دستور کار داشته باشیم.

 اشتری با اشاره به جمع بندی گزارش ارائه شده از اقدامات فرماندهی انتظامی استان مازندران در طول سال گذشته، به همکاری تنگاتنگ این استان با بازرسی کل فراجا اشاره کرد و افزود: برابر تاکیدات مقام معظم رهبری نفس بازرسی اثرات خوبی دارد ولی این نظارت‌ها باید منظم و مرتب باشد و شما می‌توانید به صورت رسمی و غیر رسمی بازرسی از لایه‌های مختلف را داشته باشید و مطمئنا استمرار آن برکات زیادی را در حوزه اجرای مطلوب ماموریت‌ها به همراه دارد.

فرمانده فراجا نتایج نظارت و بازرسی مخصوصا در کلانتری‌ها را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: استفاده از نظرات تخصصی و کارشناسی حاصل از این بازدیدها موجب رشد و شکوفایی استان، شهرستان و رده‌های بازرسی شده خواهد بود.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی خاطرنشان کرد: ما در راستای تامین امنیت مردم فعالیت می‌کنیم و در این مسیر برنامه ریزی برای بازرسی از چگونگی انجام امور نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت که این را به وضوح مشاهده کردیم. در این بازدیدها نیز هدف رسیدگی به معایب و نواقص است که باید هرچه سریع‌تر رفع شود، البته بخشی از این معایب برطرف شده و انتظار می‌رود در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اظهار رضایت از تعامل مناسبی که بین پلیس و آحاد مردم وجود دارد گفت: باید با هرگونه تعدی به مردم با قدرت و قاطعیت برخورد شود و به هیچ وجه نمی‌پذیریم که کسی بخواهد به امنیت مردم تعرض کند.

تداوم برخوردهای قاطعانه پلیس با اراذل و اوباش

وی با تاکید بر ادامه برخورد قاطع با اراذل و اوباش، پیگیری و برخورد جدی با این افراد را وظیفه با اهمیت پلیس دانست و گفت: برخورد قانونی و قاطعانه با اراذل و اوباش شناسنامه‌دار اولویت اول پلیس در این حوزه بوده و هرگونه اهمال در این زمینه قابل توجیه نیست و در تامین امنیت مردم باید امان اراذل و اوباش گرفته شود و جراتی برای عرض اندام نداشته باشند.

اشتری در ادامه با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی تصادفات برون شهری در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل به بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند و تاکید بر ارتقاء آن اشاره کرد و گفت: این کاهش با توجه به افزایش ۵۰ درصدی مسافرت‌ها در همین بازه زمانی آمار خوب و قابل ملاحظه‌ای است و این لطف خداوند و زحمات همکاران ما در استان و در سطح فراجا بوده است و نشانگر اعمال مدیریتی خوب در این حوزه است.

وی شمال کشور را به لحاظ قرار گرفتن در مسیر زیارتی حرم مطهر امام رضا(ع) و حجم بالای مسافرت‌ها نیازمند نگاه ویژه و حمایتی دانست و گفت: در موضوع افزایش دوربین‌های کنترلی باید نگاهی ملی داشته باشیم که امیدواریم حمایت لازم در این خصوص صورت گیرد و انتظار دارم همکارانم در استان ارتقاء و استفاده بهینه از سامانه‌های هوشمند را با سرعت بیشتری دنبال کنند.

ضرورت توجه بیشتر به حوزه امنیت اخلاقی در سواحل

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بحث سواحل در استان های شمال و جنوب کشور، تمرکز بر طرح سالم سازی دریا را حائز اهمیت دانست و گفت: نباید آزادسازی سواحل موجب شود که شاهد بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و رفتار خارج از عرف توسط عده‌ای در این حوزه باشیم، لذا باید در حوزه امنیت اخلاقی در سواحل، تفرجگاه ها، اماکن سیاحتی و تفریحی تمرکز و توجه بیشتری اعمال شود.

وی افزود: اجرای قانون برای همه و در تمام کشور یکسان است و اجرای طرح‌ها و برخوردها با متخلفان باید طوری باشد که موجب تکدر خاطر شهروندان و کسانی نشود که برای تفریح و گردش در یک محیط سالم به مسافرت رفته‌اند و اگر یک جایی کسی بخواهد سوءاستفاده کند و دنبال ایجاد تنش باشد ما قانون را اجرا خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32877

ارسال نظر