جزئیات جدید از ماجرای اعتراض و اخراج پرستار مشهدی

معاون پرستاری وزیر بهداشت درباره ماجرای اعتراض پرستار مشهدی، گفت:برخی گفتند که این پرستار اخراج شده اما این پرستار مشغول به کار است و در حال رایزنی هستیم تا به جایگاه سوپروایزری خود برگردد.

جزئیات جدید از ماجرای اعتراض و اخراج پرستار مشهدی

عباس عبادی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که «ماجرای اعتراض پرستار مشهدی و بحث اخراج آن چه بوده است؟»، اظهار داشت: این ماجرا مربوط به ۱۱ تیرماه گذشته بوده است که در بیمارستان پاستور مشهد که از بیمارستان‌های خصوصی است اتفاق افتاده است.

وی افزود: براساس پیگیری‌هایی که همکاران ما در دانشگاه پزشکی مشهد انجام داده‌اند بیمارستان پاستور از بیمارستان‌های بخش خصوصی که معمولاً پرداخت‌های آن به موقع انجام می‌شود؛ به طوری که تغییرات در حقوق در سال جاری که مربوط به افزایش ۵۷ درصدی تأمین اجتماعی بوده نیز پرداخت شده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت اظهار داشت: در تیرماه این پرستاران که حقوق خردادماه خود را دریافت کرده‌اند اضافه کار نیروها با تأخیر انجام شده؛ به طوری که گروهی از پرستاران صبح روز ۱۱ تیر تجمعی در بیمارستان داشتند که نسبت به این موضوع گلایه‌مند بودند؛ اما بعدازظهر همان روز معوقه مربوطه پرداخت شده است.

عبادی گفت: در برخی بیمارستان‌ها حتی بیمارستان‌های دولتی این پرداخت‌ها ممکن است با تأخیر یک ماهه باشد یا پرداخت کارانه‌ها نیز با تأخیر ۵-۶ ماهه صورت گیرد، اما این ۱۱ روز تأخیر در بیمارستان پاستور مربوط به پرداخت اضافه کار بوده نه حقوق که منجر به این اعتراض شده و بلافاصله این مبلغ نیز بعدازظهر همان روز پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در این میان اتفاق ناخوشایندی که صورت گرفته سواستفاده برخی رسانه‌ها بوده؛ از این تجمع هدفمند فیلمبرداری می‌شود که این موضوع مقداری غیر عادی است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت متذکر شد: شاید اقدام نادرستی که مسئولان بیمارستان انجام می‌دهند این است که حکم سوپروایزری این پرستار را لغو می‌کنند؛ البته این پرستار همچنان کارمندان بیمارستان بوده و شیفت‌های خود را انجام می‌دهد و در واقع تعلیق مسئولیت صورت گرفته است.

عبادی اضافه کرد: با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال رایزنی هستیم تا مسئله را حل کنیم. البته همکاران پرستار ما به دنبال مطالبه حقوقی خود هستند اما نکته بالاتر اخلاق حرفه‌ای است که باید از حقوق بیماران صیانت کنیم؛ به خصوص بیماران بستری در بیمارستان، تا خدای ناکرده منجر به لطمه به حقوق مردم نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا این پرستار به جایگاه سوپروایزری خود برمی‌گردد؟»، خاطرنشان کرد: برخی گفتند که این پرستار اخراج شده اما این پرستار مشغول به کار است و درباره بازگشت به کار نیز در حال رایزنی هستیم تا به جایگاه سوپروایزری خود برگردد./ فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32856

ارسال نظر