قاچاق خودروهای لاکچری با قایق؛ همگی از کار افتاده‌اند؟

قاچاق خودروهای لاکچری با قایق؛ همگی از کار افتاده‌اند؟

«مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهار داشت: تصاویر منتشر شده از خودروهای فرسوده در انبار اموال تملیکی بندرعباس مربوط به ۷۰ اتومبیلی است که به صورت مستهلک به کشور قاچاق شده‌اند و همچنین با توجه به حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی بر اساس مقررات امکان تردد و شماره‌گذاری ندارند.

به گزارش عرشه آنلاین، قهرمانی با اشاره به اینکه خودروهای مذکور به وسیله قایق توسط قاچاقچیان از طریق دریا به کشور وارد شده‌اند، تصریح کرد: فرسودگی این خودروها ناشی از دسته دوم بودن و مستهلک شدن آنها در کشورهای مبدأ است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۸۰ خودروی خارجی موجود در انبار اموال تملیکی بندرعباس ۲۱۰ خودرو کاملاً سالم و نو هستند که از یک شرکت به اتهام قاچاق توقیف شده‌اند و با توجه به رای مرجع قضایی ضمن تعیین تکلیف در حال تحویل به خریداران است.

قهرمانی در ادامه افزود: ۷۰ خودروی دیگر که تصاویر آنها در روزهای اخیر منتشر شده، خودروهای خارجی فرسوده‌ای هستند که به همین شکل و برای استفاده از لوازم یدکی آنها به کشور قاچاق شده‌اند و به علت غیرقابل استفاده بودن با توجه به فرسودگی زیاد و حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی قابلیت مزایده و فروش ندارند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: در ماه‌های اخیر صدها دستگاه خودرو سواری و ماشین‌آلات راهسازی و میلیاردها تومان انواع کالا در سازمان اموال تملیکی استان هرمزگان تعیین تکلیف شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32738

ارسال نظر