امیدواریم طرح رتبه بندی معلمان اجرایی شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به تورمی که در جامعه رخ داده، قطعاً باید آموزش و پرورش در مورد معلم‌ها فکر جدی کند. اجرای رتبه بندی مبحثی جداست. ما حتی برای مدارس غیرانتفاعی هم برنامه ریزی کرده‌ایم.

امیدواریم طرح رتبه بندی معلمان اجرایی شود

رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: در کمیسیون مصوبه‌ای در نظر گرفته‌ایم که به زودی به صحن می‌آید و قانونی است که در راستای بحث نظارتی در مدارس غیرانتفاعی کشور و هم مراکز آموزشی کشور است.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس در بحث رتبه‌بندی معلمان دو سال کار کرده است، توضیح داد: در کمیسیون کارشناسان زبده‌ای و نخبگان در بحث آموزش حضور دارند. در کمیسیون روی این طرح چکش کاری  کردند و مشاوره گرفتند.

وی در ادامه توضیح داد: در نهایت در کمیسیون قانونی مصوب و در صحن هم  تایید شد. این طرح سپس به شورای نگهبان ارسال شد و شورای نگهبان ایراداتی گرفت و دوباره برگشت خورد. کمیسیون آموزش شورای نگهبان، سازمان استخدامی کشوری، سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش های مجلس، معاونت سرمایه انسانی وزارت آموزش و پرورش و معاون پارلمانی وزارتخانه را دعوت کرد. با حضور همه این افراد از این قانون رفع اشکال و ابهام شد و در صحن مصوب شد. پس از آن شورای نگهبان هم آن را تایید کرد و به دولت ابلاغ شد.

حاجی پور با اشاره به اینکه دولت نیز پس از تایید این طرح را برای تنظیم آیین نامه اجرایی ارسال کرد، افزود: انتظار ما این است که خروجی این آیین نامه چکش‌کاری‌هایی باشد که درصحن انجام شد چرا که همه اتفاقات با حضور دستگاه‌های صاحب نظر انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مورد مشکلات معلم‌ها گفت: با توجه به تورمی که در جامعه رخ داده، قطعاً باید آموزش و پرورش در مورد معلم‌ها فکر جدی کند. بحث اجرای رتبه بندی در جای خود، ولی ما حتی برای مدارس غیرانتفاعی هم برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی در ادامه توضیح داد: نگاه ما به مدارس غیرانتفاعی بایستی با مراکز و آموزشگاه‌ها متفاوت باشد. زیرا در مدارس غیرانتفاعی مدرک که یک سند است، صادر می‌‎شود؛ اما آموزشگاه‌ها این شرایط را ندارند.

حاجی پور در مورد طرح مورد نظر برای مدارس غیرانتفاعی تاکید کرد: بحث حوزه‌های مالیاتی برای مدارس غیرانتفاعی است که تحت حمایت قرار دارند. همچنین در بحث شهریه‌ها و درآمدی و پرداختی‌ها جایگاه معلمان را در نظر گرفته‌ایم.  کمیسیون بحث مدارس غیرانتفاعی و دولتی را جامع دیده است. من احساس می کنم اگر طرح رتبه بندی عملیاتی شود یک چتر حمایتی محکم بر روی سر معلمان قرار می‌گیرد، اما متاسفانه تا به امروز اجرایی نشده و ما هم منتظر آن هستیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32631

ارسال نظر