هشدار درباره افزیش شیوع کرونای جدید در کودکان

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز نسبت به افزایش شیوع کرونا در کودکان هشدار داد.

هشدار درباره افزیش شیوع کرونای جدید در کودکان

دکتر محسن حسین‌زاده با اشاره به افزایش ابتلای کودکان به کرونا در موج جدید بیماری اظهار کرد: با توجه به اینکه کودکان کمتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و از طرف دیگر تزریق واکسن برای کودکان زیر پنج سال انجام نمی‌شود و پوشش واکسیناسیون کودکان گروه هدف واکسیناسیون پایین است، احتمال افزایش شیوع بیماری در اطفال پیش‌بینی شده بود.  

وی افزود: در خردادماه، بیمار قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان کودکان ابوذر بستری نبود اما در تیرماه ناگهان آمار موارد بستری بالا رفت با این حال فعلا در این یکی دو ماه در کودکان مرگ و میر ناشی از کرونا نداشته‌ایم.

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز با بیان اینکه اکثر مبتلایان به بیماری سخت کووید – ۱۹ بیماری زمینه‌ای داشته‌اند، گفت: در حال حاضر میزان مراجعه موارد سرپایی با علائم ابتلا به کرونا بسیار زیاد است و تست تعداد زیادی از آن‌ها مثبت است اما موارد بستری تحت کنترل هستند.

حسین‌زاده با اشاره به جداسازی بخش مبتلایان قطعی و همچنین موارد مشکوک به کرونا بیان کرد: فعلا دو بیمار در بخش‌های ویژه، ۱۶ بیمار مثبت قطعی در بخش‌های عادی و ۱۹ مورد مشکوک به کرونا در بیمارستان کودکان ابوذر بستری هستند.

وی گفت: در این موج نیز مبتلایان به کرونا بیشتر دچار علائم سرماخوردگی هستند اما علائم گوارشی نیز شایع است.

رئیس بیمارستان ابوذر اهواز افزود: با توجه به افزایش شیوع بیماری، خانواده‌ها باید علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتما نسبت به واکسیناسیون خود و فرزندان‌شان که مهم‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا است، اقدام کنند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32363

ارسال نظر