خبر خوش آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح تغذیه‌ای رایگان دانش‌آموزان از مهرماه امسال خبر داد.

خبر خوش آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان

صادق ستاری فرد اظهار کرد: طرح تغذیه‌ رایگان که شامل؛ شیر، نان غنی شده با ویتامین D و روی می‌شود با پوشش حداقل ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز از مهرماه امسال اجرا می‌شود.

وی با اشاره به این‌که موضوع تغذیه دانش آموزان از سال ۱۳۸۹ تا به الان از نظام تعلیم و تربیت حذف شده بود افزود: با پیگیری شخص وزیر و البته موافقت و همراهی سازمان برنامه و بودجه و معاون اول ریاست جمهوری اعتبار خوبی برای تغذیه تصویب شد.

ستاری فرد از تخصیص مبلغ هزار و۱۵۰میلیارد تومان برای این موضوع خبرداد و تصریح کرد: با توجه به این که بخش زیادی از دانش آموزان یعنی حدود سه تا پنج میلیون دانش آموز در مناطق روستایی، عشایری، مرزی، حاشیه شهرها هستند و باید تحت پوشش این طرح قرار بگیرند، لذا نیاز مالی ما بیشتر از مبلغ تخصیص داده شده است.

وی عنوان کرد: ما در تلاشیم که اجرای این طرح را به صورت مشارکتی با برخی نهادها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و آستان قدس رضوی از مهرماه امسال شروع کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگویی رادیویی از اجرای پایلوت این طرح در استان سیستان و بلوچستان و استان البرز خبرداد و گفت: ما حدود ۷۵ هزار دانش آموز را به صورت آزمایشی تحت پوشش قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: از مهرماه امسال حداقل ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش برنامه تغذیه‌ای رایگان شامل شیر رایگان، نان غنی شده با ویتامین D و روی قرار می‌گیرند و در کنارآن، توزیع ریزمغذی‌ها و مکمل یاری و آهن یاری را نیز به خصوص برای دختران دنبال خواهیم کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ستاری فرد با بیان این که اولویت ما دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول و دانش آموزان مناطق عشایری، روستایی، مرزی و حاشیه شهر هستند، اظهار کرد: طبق برآوردهایی که داشتیم به عدد پنج میلیون دانش آموز رسیدیم اما تحقق این عدد بستگی به پوشش اعتباری و پشتیبانی اشخاص حقیقی و حقوقی از طرح مذکور دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32293

ارسال نظر