رقم دقیق بدهی دولت به‌ تامین اجتماعی اعلام شد

معاون مالی سازمان تامین اجتماعی آخرین جزئیات و رقم دقیق بدهی دولت به‌ تامین اجتماعی را تشریح کرد.

رقم دقیق بدهی دولت به‌ تامین اجتماعی اعلام شد

جمیل حق پرست معاون برنامه ریزی و مالی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی گفت: تا پایان سال ۹۹ بدهی دولت به تأمین اجتماعی ۳۶۲ هزار میلیارد تومان بود که سازمان حسابرسی به عنوان مرجع حسابرسی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان آن را به‌عنوان مطالبات سازمان تأمین اجتماعی تأیید کرده است. بنابراین تا پایان سال ۹۹ مطالعات حسابرسی شده ما از دولت ۳۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: بر اساس آخرین گزارشات که مربوط به سال ۱۴۰۰ است و در مسیر حسابرسی و تأیید قرار دارد میزان بدهی دولت به تأمین اجتماعی ۴۳۰ هزار میلیارد تومان است که بعد از تأیید هیأت مدیره سازمان و هیأت امنا به سازمان حسابرسی برای بررسی و تأیید ارسال می‌شود.

معاون برنامه ریزی و مالی سازمان تأمین اجتماعی در خصوص پرداخت برخی از بدهی‌های دولت به تأمین اجتماعی گفت: در سال ۹۹، ۳۵ هزار میلیارد تومان بابت مطالبات از دولت دریافت کردیم که در قالب سهام شرکت‌ها بود و در سال ۱۴۰۰ نیز ۸۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که در نهایت پس از کش و قوس‌هایی ۷۳ هزار میلیارد تومان آن در قالب سهام شرکت‌ها به ما منتقل شد.

حق پرست گفت: از محل دریافت سهام، بدهی خود را به بانک رفاه به طور کامل تسویه کردیم که حدود ۸۸ هزار میلیارد تومان است و مانده بدهی ما به سیستم بانکی و در کنار آن بخش درمان غیرمستقیم که شامل مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی می‌شود تا پایان ۱۴۰۰ به ۱۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: پیگیر آن هستیم بتوانیم بخشی از مطالبات را از دولت اخذ و به مراکز درمانی پرداخت کنیم. در مجموع از ۱۰۵ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق تا پایان ۱۴۰۰، ۸۸ هزار میلیارد تومان آن را تسویه کرده ایم.

وی اظهار داشت: همچنین در بودجه ۱۴۰۱، ۹۰ هزار میلیارد تومان مصوب شد که دولت قرار است در قالب سهام پرداخت کند تا ما بتوانیم تعهدات خود را به جامعه هدف اجرایی کنیم.

به گفته، توافقات اولیه در مورد نوع سهام هنوز قطعی نشده اما عمدتاً مربوط به دو شرکت بزرگ و خوب دولتی است که امیدواریم به مرحله نهایی برسد و از طریق سازمان خصوصی سازی به ما منتقل شود./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32278

ارسال نظر