راه جدید انتقال وبا اعلام شد

یک کارشناس بهداشت آب و فاضلاب می‌گوید: اگر یخ از آب آلوده تهیه شده باشد، انتقال وبا از طریق مصرف آن وجود دارد.

راه جدید انتقال وبا اعلام شد

کارشناس بهداشت آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به احتمال انتقال وبا از طریق یخ‌های آلوده، از مردم خواست یخ مورد نیاز را حتما از مراکز معتبر تهیه کرده و نسبت به نگهداشت بهداشتی آن اقدام کنند.

جلال اسکندری با بیان اینکه باکتری وبا از طریق انجماد از بین نمی‌رود، گفت: اگر یخ از آب آلوده تهیه شده باشد، انتقال وبا از طریق مصرف آن وجود دارد.

به گفته کارشناس بهداشت آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سه کارخانه یخ سازی در کرمانشاه فعالیت دارد خوشبختانه منابع آب این سه کارخانه سالم بوده و یخ‌های تولیدی آن‌ها در سلامت کامل است.

اسکندری گفت: اما این احتمال وجود دارد که یخ‌ها در مراکز عرضه آلوده شده و یا افرادی که آن‌ها را خریداری می‌کنند به دلیل نبود مراقبت مناسب موجب آلودگی آن‌ها شوند.

این کارشناس برنامه بهداشت آب گفت: اولین توصیه این است که افراد یخ را از مراکز معتبر خریداری کنند و یخ‌ها باید بسته بندی بهداشتی داشته باشند.

وی افزود: در مراکز معتبر یخ دان وجود داشته و یخ‌های تولیدی کارخانه با بسته بندی بهداشتی در آن قرار دارند.

اسکندری گفت: افراد پس از خرید یخ و باز کردن بسته بندی آن باید با استفاده از آب شرب سالم نسبت به شست و شوی یخ اقدام کنند.

این کارشناس بهداشت آب پیشنهاد داد، برای جلوگیری از انتقال آلودگی یخ به آب بهتر است افراد از یخ بصورت غیرمستقیم برای خنک کردن آب استفاده کنند، به این صورت که آب را درظرف در بسته ریخته و در کنار قالب‌های یخ قرار دهند تا به تدریج خنک شود./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32073

ارسال نظر