تسویه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی

سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: دولت یک میلیون و۳۰۰ هزار میلیارد ریال از دیون معوقه خود به سازمان تامین اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران را تسویه کرد.

تسویه بدهی دولت  به سازمان تامین اجتماعی

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی بهادری جهرمی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: عیدی دولت به جامعه بازنشستگان و خانواده‌های ایثارگران، تسویه یک میلیون و۳۰۰ هزار میلیارد ریال از دیون معوقه دولت به سازمان تامین اجتماعی و بنیاد امور ایثارگران است.دولت بخشی از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را تسویه کرد

بهادری جهرمی در گزارشی از مصوبات جلسه هیئت وزیران گفت: گزارشی از وضعیت دریاچه ارومیه و اقداماتی که برای حل مشکلات و معضلات آن انجام شده از سوی سازمان محیط زیست و وزارت نیرو ارائه شد، با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تقویت کارگروه احیای دریاچه ارومیه، عیسی کلانتری مدیر اجرایی این کارگروه از سمت خود برکنار و استاندار آذربایجان غربی با انتخاب هیئت وزیران به عنوان مدیر اجرایی احیا و دبیر این کارگروه منصوب شد.

وی افزود: همچنین استاندار آذربایجان شرقی به عنوان عضو جدید به ترکیب کارگروه اضافه شد تا پیشرفت سریعتری برای حل مساله دریاچه ارومیه را شاهد باشیم.

سخنگوی دولت گفت: یکی از مصوباتی که امروز در دولت مطرح شد درباره پرداخت حق عضویت و معوقات جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین المللی بود، با توجه به هماهنگی که پیش از این میان معاونت حقوقی رئیس جمهور، وزارت خارجه و سازمان برنامه بودجه صورت گرفته بود تمامی مجامع و سازمان‌های بین المللی که ایران عضو آن است، حق عضویت‌ها در دسته بندی قرار گرفت که در رابطه با نحوه پرداخت حق عضویت تعیین تکلیف شود و برخی از آن‌ها را مستقیما دولت و سازمان برنامه پرداخت کند و برخی‌ها را دستگاه‌ها و تدابیر لازم برای پرداخت حق عضویت‌های موارد دارای اولویت در هیات دولت اتخاذ شد.

بهادری جهرمی با اشاره به مصوبات جلسه یک شنبه شب گذشته گفت: از جمله مصوبات خوب آن جلسه که به نوعی عیدی دولت به جامعه بازنشستگی کشور و خانواده شاهد و ایثار گر بود تسویه یک میلیون و ۳۰۰ هزار میلیارد ریال از معوقات دولت به تامین اجتماعی و بنیاد شهید و صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری بود که متناسب با دیونی که در قانون بودجه پیش‌بینی شده بود از محل واگذاری سهام این مبلغ مقرر شد که مطابق جدول به هر کدام از این بخش‌ها مبالغ دیون دولت تسویه شود مثلا برای تامین اجتماعی ۹۰۰هزار میلیارد ریال برای بنیاد شهید ۲۰۰ هزار میلیارد ریال و بازنشستگی ۹۰ هزار میلیارد ریال تصویب شد.

وی گفت: این اختصاص سهام باید فرایند اجرایی خود را طی کند تا امکان تبدیل شدن به ریال را داشته باشد تا بخشی از مشکلات این صندوق‌ها را برطرف کند.

سخنگوی دولت با اشاره به دستاورد‌های دیپلماسی دولت عنوان کرد: دستاورد‌های دیپلماسی دولت و نتایج اقتصادی آن امروز برای مردم روشن است. رکورد شکنی‌هایی که در حوزه ترانزیت و انرژی صورت می‌گیرد. روز گذشته یک نمایش روشنی از این بود که در حوزه دیپلماسی باید نگاه‌ها را به تمام نقاط جهان توجه داد و از محدود کردن نگاه به نقاط خاصی خودداری کرد. الحمدلله در منطقه هم ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های اقتصادی وجود دارد که دولت با سرعت در حال بهره برداری از این ظرفیت‌های اقتصادی منطقه است.

بهادری جهرمی گفت: در گذشته با سوء شفافیت و کمبود شفافیت مواجه بودند و انتقادات متعددی در مورد نحوه مدیریت و شفافیت و نظارت پذیری شرکت‌های دولتی مطرح شده بود برخی از مباحث مثل مباحث ناظر برحقوق‌های نجومی از عواملش همین عدم شفافیت و نظارت مناسب بر عملکرد شرکت‌های دولتی بود در آیین نامه دولت تدابیری اتخاذ شد تا هم احکام پراکنده‌ای که ناظر بر شرکت‌های دولتی وجود داشت گرد آوری شده و شیوه برگزاری مجامع عمومی مورد بازنگری قرار بگیرد و هم احکامی نسبت به توسعه و تقویت این شرکت‌ها در جلسه هیات دولت به تصویب رسید.

وی ادامه داد: همچنین در جلسه یکشنبه گذشته ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مناسبی که ذخایر کالا‌های اساسی از آن برخوردار هستند و همچنین میزان خرید تضمینی گندم که یک رکورد شکنی در سال جاری است و وزیر کشاورزی هم گزارشی را ارائه کرد دولت به منظور حمایت حداکثری از بخش کشاورزی و تامین و تولید داخلی نهاده‌ها و حمایت از این حوزه با اعطای مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تسهیلات به منظور تامین برخی از نهاده‌ها و کود‌ها در حوزه بخش کشاورزی موافقت کرد که به نوعی هدیه‌ای به بخش کشاورزی باشد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31641

  • بازتشسته

    اقای جهرمی ازکی پرداخت بدهی در دولت شما عیدی محسوب میشود وتسهیلات به کشاورزان هدیه محسوب میشوددولت عادت کرده هر کاری که وظیفه اش بوده منت سر مردم بگذارد شمابهتراست ازاین سمت استعفا دهید چون ادب و نزاکت ندارید

ارسال نظر