اتوبوس خون‌گیری به راه افتاد

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، از فراهم شدن مقدمات ورود اتوبوس سیار خونگیری برای سهولت در دریافت خون اهداکنندگان در سطح روستاها خبر داد.

اتوبوس خون‌گیری به راه افتاد

مصطفی جمالی سه شنبه شب در نشست با اعضای مجمع خیرین شهرستان آمل گفت: مجمع خیرین آمل با صرف هزینه حدود ۸ تا ۱۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس ویژه و تجهیز خونگیری در سطح روستاها و بخش‌های این شهرستان به عنوان پایلوت کشوری در امر خداپسندانه اهدای خون پیشگام شود.

وی با بیان اینکه دریافت روزانه بیش از ۴۰ تا ۵۰ واحد خونگیری توسط اتوبوس سیار، تأمین کننده نیاز خونی دست کم سه بیمار نیازمند به این فرآورده است، افزود: پیش بینی می‌شود با همت مجمع خیرین شهرستان آمل حداقل تا ۳ ماه آینده فرایند اداری برای خرید وتجهیز اتوبوس سیار خونگیری در سطح روستاهای این شهرستان وارد مرحله اجرا و خونگیری از مردم شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه بسیاری از مردم ساکن در روستاها و حتی مناطق صعب‌العبور به علت دوری مسافت با مرکز شهر، علاقمند به اهدای خون هستند وامکان اهدا وجود ندارد، گفت: با حمایت خیرین و اضافه شدن اتوبوس‌های ویژه و سیار خونگیری، روند نیازهای کمبود خونی به بیماران نیازمند به و تأمین فرآورده‌های خونی برطرف خواهد شد.

پیگیری سند مالکیت پایگاه انتقال خون آمل

جمالی همچنین در خصوص درخواست سند دارشدن پایگاه انتقال خون آمل که در سال ۱۳۷۲ توسط خانواده مرحوم مقیمی برای ساخت پایگاه ثابت انتقال خون این شهرستان اهدا شده است، گفت: قرار شده با همکاری فرماندار شهرستان آمل و مجمع خیرین موضوع سندار شدن این پایگاه نیز برطرف شود.

وی اضافه کرد: پایگاه ثابت انتقال خون شهرستان آمل یکی از بهترین پایگاه‌های انتقال خون به لحاظ برخورداری از فضای ساختمانی و امکاناتی در کشور است که با نگاه خیرخواهانه مرحوم مقیمی خیر آملی ساخته واهداء شده است.

مرکز آموزش و پژوهش در پایگاه انتقال خون آمل احیا می‌شود

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران همچنین درپاسخ به درخواست اعضای مجمع خیرین شهرستان آمل درخصوص علت غیرفعال شدن مرکز آموزش و پژوهش انتقال خون که فعالیت استانی وحتی ملی داشته، به معاون اجتماعی خود دستور ویژه داد تا با همکاری پایگاه انتقال خون مازندران وفرمانداری شهرستان آمل برای فعال شدن دوباره این مرکز پیگیری کنند.

جمالی افزود: انتظار است که اعضای مجمع خیران شهرستان آمل که یکی از منسجم‌ترین مجموعه‌های خیریه‌ای در کشور است، دراین بخش نیز فعال و مسئولانه ورود کند.

وی در عین حال از اعضای مجمع خیران شهرستان آمل نیز درخواست کرد، در حوزه انجام کارهای خیریه‌ای درحوزه درمان وسلامت جامعه، نگاه منطقه‌ای نداشته باشند و به صورت ملی در کارهای خیر مشارکت کنند.

وی اضافه کرد، اینکه فقط مجمع خیرین در ساخت مراکز وحتی خرید دستگاه‌های مورد نیاز بخش درمان درشهرستان آمل مشارکت جدی دارد، جای قدردانی است، اما با توجه به نیازهای زیاد حوزه بهداشتی ودرمانی در کشور نیازمند نگاه مشارکتی و ملی حتی از خیران آملی هستیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، به اجرای طرح ژن‌درمانی برای درمان بیماران تالاسمی به عنوان یکی از مهمترین طرح‌های این سازمان در برنامه پنج ساله عنوان کرد وگفت: اجرای این طرح جدید که درمان قطعی بیماران تالاسمی را نیز به همراه دارد، در کشور آمریکا یک میلیون و ۸۰۰ یورو هزینه داشته و برای تکمیل این طرح کلان درکشور نیاز است، همه خیران مشارکت وهمراهی کنند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31525

ارسال نظر