خبر خوش آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: سه تا پنج میلیون دانش‌آموز از سال آینده تحت پوشش تغذیه رایگان دانش‌آموزی قرار خواهند گرفت.

خبر خوش آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان

صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاح اردوی عشایر دانش آموزان دختر سراسر کشور که در مشهد مقدس برگزار شد از پوشش ۳ تا ۵ میلیون دانش آموز در طرح تغذیه رایگان در سال تحصیلی آینده خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا ۱۰۰ درصد دانش آموزان عشایر شامل این طرح شوند.

ستاری‌فرد با بیان اینکه عشایر در همراهی با نظام و انقلاب همیشه خوش درخشیده‌اند، افزود: عشایر غیور با امام خمینی (ره) قبل و بعد از انقلاب همراه بوده‌اند و همراهی آن‌ها در دوران دفاع مقدس و فتنه‌های بعد از انقلاب مثال زدنی بوده به طوری که عشایر بیش از یازده هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر از نفوذ فرهنگی دشمن مصون مانده است و این مصونیت آن‌ها برگرفته از ویژگی‌های خاص آن‌ها از جمله صداقت، ایمان، توکل، محبت اهل بیت و ولایت‌مداری آن‌ها است.

ستاری‌فرد با اشاره به اهمیت برگزاری چنین اردوهایی برای دانش آموزان دختر عشایر، اظهار کرد: نقش نظام تعلیم و تربیت در نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی و ایرانی پُر رنگ بوده است و زنان در توجه به معارف دینی و زنده نگه داشتن ارزش‌ها در جامعه عشایر نقش مهمی داشته‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به اینکه بیش از ۲۴۰ مدرسه شبانه روزی ویژه عشایر در کشور وجود دارد، گفت: وزارت آموزش و پرورش توجه و نگاه مثبتی به عشایر، مناطق محروم و مرزی و بسط عدالت آموزشی در این مناطق دارد و این توجه در این دوره و بر اساس برنامه عدالت محوری دولت سیزدهم، با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید در حوزه سلامت و تربیت بدنی، تغذیه رایگان دانش آموزی احیا خواهد شد و سه تا پنج میلیون دانش آموز تحت پوشش تغذیه رایگان دانش آموزی قرار خواهند گرفت، لذا تلاش می‌کنیم تمامی دانش آموزان عشایر کشور تحت پوشش تغذیه دانش‌آموزی قرار گیرند.

ستاری‌فرد افزود: مدارس شبانه روزی دارای امکانات حداقلی هستند و در تلاش هستیم تا پایان سال تحصیلی آینده برای هر مدرسه شبانه روزی حداقل یک فضای ورزشی ایجاد کنیم./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31334

ارسال نظر