خشکسالی و گرمای بسیار شدید در شمال ایران

داداشی، میانگین دمای استان گلستان از ابتدا تا انتهای تیر ماه جاری را ۲۷.۶ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: میانگین دمایی گلستان در تیر ماه نیم درجه نسبت به متوسط بلند مدت این دوره افزایش داشته است.

خشکسالی و گرمای بسیار شدید در شمال ایران

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از تداوم خشکسالی بسیار شدید در تمامی شهرستان‌های گلستان طی دو ماه اخیر خبر داد.

نوربخش داداشی با اشاره به وضعیت بارش‌ها در ماه‌های خرداد و تیر، اظهار کرد: بررسی آماری در دو ماه خرداد و تیر ماه سال جاری حاکی از کاهش بارش در سال زراعی است، همچنین براساس این آمار تمامی شهرستان‌های استان گلستان درگیر رخداد خشکسالی بسیار شدید شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به آمارهای ثبت شده متوسط بارش استان گلستان در خرداد ۱۴۰۱ کمتر از سه میلیمتر بوده است، بیان کرد: متوسط بارش گلستان از ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ تا امروز حدود نیز یک میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان اضافه کرد: مجموع بارش استان گلستان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۳۳۴.۵ میلیمتر بوده که ۷۳.۹ میلیمتر معادل ۱۹ درصد نسبت به متوسط بلند مدت(دوره مشابه) استان کاهش بارش رخ داده است و کمترین میزان بارش در شهرستان اینچه‌برون و به مقدار ۱۷۱ میلیمتر ثبت شده است.

داداشی میانگین دمای استان گلستان از ابتدا تا انتهای تیر ماه جاری را ۲۷.۶ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: میانگین دمایی گلستان در تیر ماه نیم درجه نسبت به متوسط بلند مدت این دوره افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیشینه دمای استان گلستان از ابتدای تیر تا ۲۳ تیرماه جاری ۳۴.۲ درجه سانتی گراد بوده است، خاطرنشان کرد: براساس این آمار بیشینه دمای استان حدود ۱.۲ درجه نسبت به بلندمدت این دوره افزایش داشته است.

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30997

ارسال نظر