کرمانشاه مقصد گردشگری کشور می‌شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان دارای ۴ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی دارای ثبت ملی است، گفت: کرمانشاه می تواند به مقصد گردشگری کشور تبدیل شود.

کرمانشاه مقصد گردشگری کشور می‌شود

 بهمن امیری مقدم ظهر شنبه در همایش بین المللی «هورامان، ثبت جهانی، فرهنگ و توسعه پایدار» که در محل دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و ۲ هزار و ۲۰۰ اثری است که تاکنون به ثبت نرسیده و نیازمند ساماندهی و احیا است.

وی افزود: استان کرمانشاه به لحاظ گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است و ثبت جهانی منظر اورامانات فرصت مناسبی برای توسعه و رونق گردشگری بیشتر استان است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: منطقه اورامانات علاوه بر داشتن طبیعت بکر و فوق العاده دارای آداب و رسوم ویژه خود است که به زیبایی‌های آن افزوده است.

امیری مقدم بیان کرد: بعضی از کشورهای جهان و حتی منطقه به دلیل عدم برخورداری از میراث فرهنگی و تمدنی به دنبال ایجاد چنین شرایطی برای خود هستند اما استان کرمانشاه دارای آثار تاریخی و گردشگری بسیاری زیادی است که می‌تواند رونق گردشگری را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کرمانشاه باید به مقصد گردشگری کشور تبدیل شود، گفت: استان کرمانشاه باید جایگاه خود را در کشور به دست آورد و آن را احیا کند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: نباید تنها به برگزاری همایش‌ها در رابطه با گردشگری کرمانشاه اکتفا کنیم و توسعه این حوزه نیازمند معرفی مستمر و شایسته به مردم کشور بوده و دانشگاه رازی نیز نشان داده همواره پای کار است و از ظرفیت علمی خود برای توسعه استان استفاده می‌کند.

 

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30956

ارسال نظر