جزئیات مهم از بیمه رایگان | بدون پرداخت وجه، بیمه شوید + سایت ثبت‌نام

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، از رایگان بودن پوشش بیمه‌ای سه دهک پایین جامعه خبر داد.

جزئیات مهم از بیمه رایگان | بدون پرداخت وجه، بیمه شوید + سایت ثبت‌نام

مهدی رضایی ضمن آمادگی این سازمان برای تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه درمان، از تمامی افرادی فاقد پوشش بیمه درمان دعوت کرد تا برای بهره‌مندی از خدمات بیمه سازمان بیمه سلامت ایران در اسرع وقت با مراجعه به سامانه شهروندی این سازمان به نشانی: www.bimehsalamatiranian.ir و یا دفاتر پیشخوان دولت، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، همچنین از رایگان بودن پوشش بیمه‌ای برای سه دهک نخست جامعه و تخفیف ۹۰ درصدی برای دهک چهارم، تخفیف ۷۵ درصدی دهک پنجم و ششم و تخفیف پنجاه درصدی برای دهک‌های ۷ و ۸ در حق بیمه دریافتی سازمان خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تخصیص پوشش بیمه رایگان با انجام ارزیابی وسع (قرار داشتن در دهک درآمدی یک تا سه) صورت می‌پذیرد، سازمان بیمه سلامت ایران به جهت رفاه حال فاقدین پوشش بیمه درمانی در مواردی که دهک درآمدی متقاضی پوشش بیمه مشخص نگردیده و یا نسبت به دهک درآمدی خود معترض می‌باشد، اقدام به اختصاص پوشش بیمه رایگان سه ماهه در موارد اورژانسی نموده است.

ثبت‌نام بیمه رایگان

محمد جعفری در خصوص اطلاعیه اخیر بیمه سلامت برای بیمه شدگان این صندوق در سراسر کشور گفت: تاریخ اعتبار برخی بیمه نامه به اتمام رسیده و برخی از شهروندان برای تمدید اقدام نکرده اند.

او گفت‌: از آنجایی که دفاتر بیمه نیز جمع آوری شده اند، در نتیجه مردم ممکن است آگاهی نداشته باشند که تاریخ بیمه آن‌ها تمام شده؛ بنابراین  پیشنهاد می‌شود بیمه شدگان به پنل شهروندی سازمان بیمه سلامت به آدرس Www.bimehsalamatiranian.ir مراجعه کرده و یا در ساعات اداری به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت مراجعه  کنند و بیمه نامه خود را تمدید کنند.

جعفری گفت: ما بر آن هستیم دغدغه هزینه‌های دارویی و درمان را از دوش شهروندانی که بیمه ندارند برداریم و برعهده بیمه سلامت قرار دهیم. به همین دلیل چنانچه شهروندی بیمه نامه نداشته یا از تاریخ بیمه نامه اش با خبر نیست، حتما مراجعه کند و نسبت به تمدید بیمه رایگان اقدام کند.

او می گوید: در آینده نزدیک ممکن است بیمه شدگان مجبور به تحمل هزینه برای تمدید بیمه نامه خود شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: با بیمه رایگان تا ۷۰ درصدهزینه‌های دارویی،  ۷۰ درصد هزینه های سرپایی و ۹۰ درصد هزینه های بستری برعهده بیمه سلامت قرار دارد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30870

ارسال نظر