خبر مهم آموزش و پرورش برای معلمان و دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دانش‌آموزان باید مهارت‌های پژوهشی را بیاموزند تا در ادامه این آموزش‌ها در دانشگاه جهت یابد.

خبر مهم آموزش و پرورش برای معلمان و دانش‌آموزان

علیرضا کریمیان روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی سلول‌های بنیادی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: شهر تهران ۱۹ منطقه آموزش و پرورش و ۱۹ پژوهشسرای دانش آموزی دارد.

وی ادامه داد: باید از فرصت پژوهشسراهای دانش آموزی نهایت استفاده را ببریم و ترتیبی داده شود که با  یک تقسیم کار مناسب شاهد شکوفایی استعدادها باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: شناخت استعدادهای دانش آموزان اهمیت بسیاری دارد و باید در مسیر تعالی قرار گیرد و استعداد برتر شناسایی و  امکان شناخت دانش‌آموزان فراهم شود.

کریمیان با تاکید بر اینکه باید فرصت‌های آموزشی برای دانش آموزان فراهم شود، یادآور شد: باید ساماندهی مناسبی صورت گیرد تا دانش آموزان در فضای مشارکت سازنده استعداد خود را شکوفا کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: دانش آموز با استعداد نیازمند مشاوره فردی است و وظیفه ما حمایت از آنها است؛ در این راستا، پژوهش‌های فردی و گروهی را باید مورد حمایت قرار دهیم.

وی افزود: همه شرایط برای گسترش و اشاعه فرهنگ پژوهش مهیا است و استعدادهای دانش آموزان را باید آرام آرام در مدرسه بشناسیم.

کریمیان اضافه کرد: نتایج پژوهش باید به کار بیاید و زمینه‌ای برای حضور در انجمن و مراکز نخبگانی فراهم و از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

معاون آموزش متوسطه منطقه ۹ آموزش و پرورش شهر تهران گفت: حضور دانش‌آموزان در پژوهشسراها یک پدیده تربیتی است.

حمید رضا غنی پور افزود: جذب ۱۵ هزار نفر مخاطب در پژوهشسرای رازی بسیار قابل افتخار است. پس از گذشت یک دهه تلاش مکرر مسئولان، پژوهشسراها در اختیار ما قرار گرفته‌اند.

معاون آموزش متوسطه منطقه ۹ آموزش و پرورش شهر تهران گفت:  در منطقه ۹ آموزش و پرورش مبنای ما استفاده از گروه های آموزشی و پژوهشسراست.

غنی پور ادامه داد: دانش آموزان تعیین کننده توسعه پایدار هستند که با کارهای میدانی پژوهشی می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: معلم پژوهنده می‌تواند دانش آموزان پرسشگر پرورش دهد.

سوفیا زارع اظهار داشت: وقتی در ارتباط با پژوهش صحبت می‌شود در ابتدا باید این واژه تعریف شود؛ پژوهش از نظر عام به معنای جست و جو گری و در سطح دیگر پژوهش دانش‌آموزی است.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: وقتی پژوهش در سطح دانش‌آموزی مطرح می‌شود، باید قدرت تحلیل دانش آموزان را سنجید؛ در واقع هدف تقویت ذهن‌هایی است که جهت پرسشگری دارند.

زارع ادامه داد:  انتظار نمی‌رود دانش‌آموزان پژوهش‌های بزرگ را رقم بزنند اما باید ذهن آنها را با مسئله محوری آشنا کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموز باید دارای تفکر پژوهشی باشند گفت: تقویت ذهن پرسشگر در دانش‌آموزان جز با انگیزه دادن به معلمان میسر نمی‌شود.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: باید دوره های توانمندی برای معلمان ایجاد  شود تا معلم پژوهنده پرورش یابد و در کلاس درس بتواند با پرسش و پاسخ ذهن دانش آموزان برای اهداف آماده کند./ ایرنا

کدخبر: 30481

ارسال نظر