ممنوعیت‌‌ها و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین حسینی

ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) موارد ممنوعیت و محدودیت اعزام زوار جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

ممنوعیت‌‌ها و محدودیت‌های اعزام زائران اربعین حسینی

به منظور رعایت مسائل بهداشتی، ملاحظات و الزامات و توصیه‌های پزشکی کمیته بهداشت و درمان اربعین در تمهید سفر ایمن و کم خطر برای تمامی زائرین اربعین حسینی (ع)؛ موارد ممنوعیت و محدودیت اعزام زوار جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۱ به شرح ذیل جهت مدنظر قرار گرفتن توسط متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) بدین شرح اعلام شد.

- صرفا کسانی می‌توانند عازم سفر اربعین سال جاری شوند که طی ماه‌های پیش رو تا ایام اربعین، حداقل یک دوز واکسن یادآور کرونا را تزریق کرده باشند.

- شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین سال جاری صرفا منوط به ثبت نام در سامانه سماح و رعایت سایر شرایط ثبت نامی اعم از الزامات به بیمه و ... مندرج در آدرس Samah.haj.ir امکانپذیر خواهد بود.

- نحوه و چگونگی پیش ثبت نام متعاقبا و به موقع از طریق کمیته اعزام اربعین (سازمان حج و زیارت) اطلاع رسانی خواهد شد.

- توصیه‌های بهداشتی و پزشکی مدنظر کمیته بهداشت و درمان اربعین و همچنین ملاحظات امنیتی و قضائی نیز در این پیش ثبت نام ملاک نظر قرار خواهد گرفت که از طریق سامانه سماح اطلاع رسانی و بارگذاری خواهد شد.

- با توجه به اتصال سامانه سماح به سامانه‌های "وزارت بهداشت، ایران من و ... موضوع احراز واکسیناسیون و سایر شرایط ملاحظات بهداشتی و ... مورد بررسی و راستی آزمایی قرار خواهد گرفت و افراد غیرواجد شرایط از فهرست نهایی زائرین حذف خواهند شد.

- پیش ثبت نام موصوف به هیچ وجه، ثبت نام قطعی زوار اربعین تلقی نخواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30435

ارسال نظر