طرح جدید پرداخت قسطی خلافی خودرو

رییس پلیس راهور فراجا گفت: در عید غدیر طرح‌های تشویقی زیادی از جمله پرداخت قسطی جرایم خودروهای توقیف شده در دستور کار قرار می‌گیرد.

طرح جدید پرداخت قسطی خلافی خودرو

سردار کمال هادیانفر در نشست خبری با اشاره به گزارش فعالیت سه ماهه پلیس راهور فراجا گفت: پلیس مسئولیت مهمی در تسهیل ترددها و ارائه خدماتی مانند صدور گواهینامه و نقل و انتقالات وسایل نقلیه و رسیدگی به تصادفات دارد. این اقدامات می‌تواند هم افزایی درست را ایجاد کند و به کاهش سوانح کمک کند.

وی ادامه داد: در عید غدیر خدماتی به عنوان عیدانه به رانندگان ارائه خواهد شد. افرادی که در هر سطحی گواهینامه دریافت می‌کنند در این ایام حد اکثر ظرف ۷۲ ساعت مشروط بر درست بودن اطلاعات آنها گواهینامه این افراد ارسال خواهد شد.

هادیانفر اضافه کرد: افرادی که توانایی پرداخت ندارند می‌توانند با طرحی قسطی و بدون پیش پرداخت وسیله نقلیه خود را ترخیص کنند.

وی اظهار کرد: به محض اینکه نقل و انتقال در کشور صورت می‌گیرد ما با یک عقب افتادگی داشتیم و در حال حاضر با به روز رسانی در ایام عید، کارت خودرو را در کمتر از ۷۲ ساعت ارسال خواهیم کرد. افرادی که به جرائم کرونایی خود اعتراض داشتند و یا محل کار خود با محل زندگی مغایرت داشته می‌توانند با اطلاعاتی که از فرمانداری‌ها ارسال شده می‌توانند به کمیسیون‌های ماده پنج مراجعه و نسبت به حذف جرائم کرونایی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: ما یک عقب افتادگی در زمینه نقل و انتقال خودرو داشتیم و با به روز رسانی در ایام عید کارت خودرو را در کمتر از ۷۲ ساعت ارسال خواهیم کرد.

رییس پلیس راهور فراجا افزود: چیزی که ما دنبال می‌کنیم در سال ۱۴۰۱ این است که بتوانیم در دولت جدید سالی ۱۰ درصد و در طول برنامه هفتم ۵۰ درصد کاهش جانباختگان را داشته باشیم و به نصف که هشت هزار و پانصد نفر است برسیم. اگر بتوانیم این کار را در همه دستگاه‌ها انجام دهیم می‌توانیم عدد ۳۰۰ هزار مجروح در سال را کاهش دهیم. در حال حاضر ۲۹۳ هزار کیلومتر طول راه و ۱۴۴۰ شهر وجود دارد که پلیس راهور فراجا مسئول آن است. همچنین ۵۱ میلیون دارنده گواهینامه داریم که ۸۹ درصد آن‌ها گواهینامه خودرو دارند و ۵.۸ میلیون نفر موتورسیکلت هستند. البته بسیاری از رانندگان موتورسیکلت ما گواهینامه ندارند.

وی در ادامه گفت: یکی از موضوعات گرانی دریافت گواهینامه است که ما باید آن را برطرف کنیم. پیشنهاد ما این است که اگر یک نفر دارای یکی از گواهینامه هاست که در آن آزمون آیین نامه داده نیازی نیست که دوباره برای دریافت گواهینامه دیگر، آزمون آیین نامه بدهد.

هادیانفر افزود: ما ۳۸ میلیون وسیله نقلیه داریم چرا که تولید خودروهای دوشماره در حال افزایش است و واردات نیز در آینده آزاد می‌شود. با کاهش آمار کرونا سفرهای ما نیز افزایش پیدا می‌کند. ما بیشترین مسافرت‌ها را در تعطیلات بین هفته داریم و در تعطیلات عید قربان حجم سنگین سفرها به خصوص به مازندران و گیلان و شهرهای زیارتی را داشتیم. وقتی طول تعطیلات کوتاه باشد سفرهای بین شهری افزایش پیدا می‌کند.

رییس پلیس راهور فراجا ادامه داد: ما ۲ میلیارد و ۱۳۱ میلیون تردد در سه ماهه اول امسال داشتیم. ۸۷ درصد سفرهای ما مربوط به خودروهای سبک و بقیه آن‌ها خودروهای سنگین بوده است‌. متوسط سرعت نیز ۸۷ کیلومتر در ساعت است که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. ۳۶ درصد ترددها افزایش داشته که عدد ۱.۶ میلیاردی سه ماهه اول ۱۴۰۰ تبدیل به ۲.۱ میلیارد شده است.

وی ادامه داد: بیشترین سفرها به تهران و مازندران و گیلان و البرز و اصفهان بوده است. قم نیز پرتردد است چرا که بین چند استان است.

رییس پلیس راهور فراجا افزود: برگزاری قرارگاه کاهش تصادفات، برگزاری کارگروه شورای هماهنگی ایمنی، پیگیری مستمر و ویژه درباره نقاط حادثه خیز که ۳۸ تا ۴۰ درصد تصادفات هنوز در آنجا است‌ بخشی از برنامه‌های دیگر پلیس است. همچنین نظارت بر استاندارد خودروهای تولید داخل و برگزاری جلساتی برای ایمنی خودرو در دستور کار ما قرار دارد. ما به سازمان استاندارد هم ابلاغ کردیم که بدون مستندات ایمنی چیزی صادر نخواهد شد و مردم بدانند که موضع پلیس در قبال خودروهای ناایمن و کیفیت خودرو چه تولید داخل چه مونتاژ داخل، سفت و محکم است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30270

ارسال نظر