مزایا و معایب با هم بودن دوقلوها در یک کلاس

یکی از دغدغه های مربیان و همین طور والدین چند قلوها این است که آیا دو قلوها (یا سه قلو ها، چهار قلو ها و...) باید در یک کلاس درس باشند یا از هم جدا شوند. هر کدام از این حالت ها معایب و مزایایی دارد و هر دو قلویی هم یک جور با این مسئله کنار می آید.

مزایا و معایب با هم بودن دوقلوها در یک کلاس

باهم بودن دوقلوها تصمیم گیری برای همکلاسی بودن یا نبودن آن ها را برای والدین سخت میکند اما مزایا و معایت در یک کلاس بودن دوقلوها کمکی برای تصمیم گیری بهتر است.

مزایا و معایب با هم بودن دوقلوها در یک کلاس

یکی از دغدغه های مربیان و همین طور والدین چند قلوها این است که آیا دو قلوها (یا سه قلو ها، چهار قلو ها و...) باید در یک کلاس درس باشند یا از هم جدا شوند. هر کدام از این حالت ها معایب و مزایایی دارد و هر دو قلویی هم یک جور با این مسئله کنار می آید. ما در این قسمت از خانواده پلاس نمناک نکات مثبت و منفی کنار هم بودن دوقلوها را با شما به اشتراک می گذاریم تا خودتان در نهایت بهترین تصمیم را در مورد آن ها بگیرید.

۵ مزیت کنار هم نگه داشتن دوقلو ها در کلاس های مختلف

کنار هم بودن دوقلوها در کلاس های درس، ورزش یا... مزایایی دارد شامل:

راحت تر بودن معلم ها

درس دادن به دوقلو ها مطمئنا معلم را کم تر به زحمت خواهد انداخت تا این که قرار باشد به هر کدام تک تک آموزش بدهد.

کمک به هم و کار تیمی

اگر یکی از قُل ها بنا به هر دلیلی نتواند به مدرسه برود، دیگری می تواند به او در انجام تکالیف و فهمیدن درس های عقب افتاده کمک کند.

نزدیک هم بودن

رابطه دوقلو ها شبیه هیچ رابطه ای نیست. آن ها کل شبانه روز را در کنار هم هستند و عادت دارند که همیشه با هم باشند. اگر نزدیک باشند بهتر می توانند به هم کمک کنند.

مانوس ماندن شان با هم

از آن جا که دوقلو ها عادت دارند تمام روز یار و غم خوار یکدیگر باشند، شاید جدا کردن آن ها از هم باعث دلتنگی و ناراحتی شان شود. آن ها طوری با هم انس گرفته اند که طاقت دوری از یکدیگر را ندارند.

برابر بودن

یکی دیگر از دلایلی که برخی از والدین تصمیم می گیرند دوقلوهای شان را در یک کلاس نگه دارند، این است که هر دوی آن ها معلم خوبی داشته باشند و دوستان مشترک بیشتری پیدا کنند. نگه داشتن آن ها در کنار هم و برخورداری از شرایط برابر احتمالا از حسادت شان به هم جلوگیری می کند.

۵ عیب کنار هم نگه داشتن دوقلو ها در مدرسه

کنار هم بودن دوقلوها در کلاس های درس، ورزش یا... معایبی هم دارد شامل:

مستقل بار نیامدن

با اینکه پیوند بین دوقلو ها شگفت انگیز است؛ اما دائم نگه داشتن شان کنار هم باعث می شود تا بیش از حد به یکدیگر وابسته شوند و در نتیجه مستقل بار نخواهند آمد.

اجتماعی بار نیامدن

وقتی دوقلو ها را کنار هم قرار می دهید، مدام با هم در ارتباط خواهند بود و علاقه زیادی به تعامل با دیگران نشان نمی دهند. دوقلو ها تصور می کنند که دوست هم هستند؛ بنابراین انگیزه ای برای پیدا کردن دوست جدید نخواهند داشت.

نداشتنِ فرصت ابراز وجود

گاهی اوقات بد نیست که دوقلوها از هم دور باشند تا فرصتی برای ابراز وجود داشته باشند. این وابستگی ها بین دوقلوها گاهی باعث می شود که پیشرفت نکنند و به عنوان یک فرد مستقل نتوانند خودشان را ثابت کنند.

به رسمیت نشناختن هویت فردی هر کدام از دوقلو ها

معمولا حرف یا حتی شکایت مشترک بسیاری از دوقلوها همیشه به عنوان یک موضوع واحد در نظر گرفته می شود. داشتن معلم و همکلاسی های مجزا به هر کدام از دوقلوها این فرصت را می دهد تا هویت مستقلی داشته باشند و به عنوان یک فرد و نه یک جفت خواسته هایشان را مطرح کنند.

مقایسه شدن

معمولا در کلاس اگر یکی از دوقلو ها در یک مبحث درسی به کمک بیشتری نیاز داشته باشد، ممکن است با دیگری مقایسه و برچسب قل خنگ یا قل خجالتی به او زده شود که باعث ناراحتی هر کدام از قل ها خواهد شد.

منبع: نمناک

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30189

ارسال نظر