اخراج ۷ استاد دانشگاه کرمانشاه به دلیل رقص؟

تعدادی از خبرگزاری‌های فارسی به موضوع اخراج هفت تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دلیل شرکت در مراسم فارغ‌التحصیلی تعدادی از دانشجویان دانشکده داروسازی پرداختند.

آفتاب نیوز نوشت، تعدادی از خبرگزاری‌های فارسی به موضوع اخراج هفت تن از اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به دلیل شرکت در مراسم فارغ‌التحصیلی تعدادی از دانشجویان دانشکده داروسازی پرداختند؛ اما این موضوع در میان کاربران فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است که آن‌ها دخالت و ورود نظام قضایی و انتظامی ایران به حریم خصوصی شهروندان را به تندی مورد انتقاد قرار دادند.

علت برکناری این اساتید رقص کردی مختلط دانشجویان و بدحجابی برخی از شرکت کنندگان در جریان مراسم فارغ‌التحصیلی جمعی از دانشجویان دانشکده داروسای عنوان شده است.

اخراج این افراد با دستور سیاوش وزیری، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه صورت گرفت. همچنین روابط عمومی این دانشگاه این اقدام را محکوم کرده و مدعی شده این مراسم بدون مجوز برگزار شده است.

در مقابل این حکم، شورای صنفی دانشکده داروسازی کرمانشاه با انتشار بیانیه‌ای ضمن رد این ادعا نوشت: «شخص معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی دانشجویی در جریان صدور مجوز و برگزاری مراسم بوده‌اند و مراسم از ساعت ۱۹ تا ساعت ۲۴ در باغ تالار آرزو با حضور دانشجویان و خانواده‌هایشان و به همراهی دوازده نفر از اساتید دانشکده داروسازی برگزار شده است. پس از پایان رسمی مراسم، اساتید از مراسم خارج شده و جلسه تبدیل به مراسم خصوصی شد. دانشجویان در حضور خانواده‌هایشان، مدت کوتاهی به رقص کوردی مشغول شدند و افرادی که دست در دست هم بودن با یکدیگر ازدواج کرده بودند. در تمام این مدت هیچ شخصی از مدیران دانشکده حضور نداشته است.»

در بیانیه مذکور خطاب به سیاوش وزیری، معاون آموزشی دانشگاه نیز آمده است: «جناب وزیری خود شما در جریان مراسم بودید و آگاه بودید که اساتید در آخر مراسم حضور نداشتند، اما ... در یک شب هفت نفر از مدیران دانشکده داروسازی را عزل کردید. آیا غیر از این است که شما با آگاهی کامل از بی‌گناهی این اساتید و.. دست به چنین اقدام ناشایستی زده‌اید؟ جشن در تاریخ ۱۱ خرداد برگزار شد، اما شما در تاریخ ۱۵ تیر دست به چنین خودنمایی‌ای زده‌اید؟»

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30070

  • ناشناس

    مهم نیست. خلایق هرچه لایق. گریه و زاری تقدیس میشود شادی و نشاط و جشن و پایکوبی محکوم. بیشتر از این از این عقب مانده ها انتظاری نیست

  • شهنواز شاهور

    باید اخراج می شدند،در این موضوع تردیدی نیست،بمیرند از گرسنگی مهم نیست،باید بدانند اینجا ایران است.

  • ناشناس

    زنده باد هرچه پزشک داروسازه دمشون گرم.
    افتخار میکنم به داروسازها باشغل وکار باکلاسشون.سالم باشند

ارسال نظر