ممنوعیت شنا در دریاچه سدها و تأسیسات آبی اصفهان

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: شنا در دریاچه سدها و تأسیسات آبی استان اصفهان ممنوع است.

ممنوعیت شنا در دریاچه سدها و تأسیسات آبی اصفهان

به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، محمود چیتیان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اینکه دریاچه سدها، کانال‌ها و تأسیسات آبی به دلیل  ویژگی آن‌ها مکان مناسبی برای شنا نیست، اظهار داشت: در صورت بی‌توجهی افراد و شنا در این تأسیسات، حوادث جانی جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

 وی با بیان این که همه ساله با شروع فصل گرما تعدادی از هموطنان در مجاری آبی دچار حادثه غرق‌شدگی می‌شوند، افزود: نوع طراحی کانال‌های آبیاری کشاورزی با استخر و مکان‌های تفریحی کاملاً متفاوت است و این کانال‌ها دارای عمق بسیار زیاد با شدت جریان آب زیادی است و حتی برای شناگران ماهر نیز خطرناک است.

چیتیان با بیان اینکه تابلوهای هشداردهنده ممنوعیت شنا در حریم دریاچه سد و تأسیسات آبی نصب شده است، گفت: علاوه بر اطلاع‌رسانی مکرر از طریق رسانه‌ها، در محل سدها، کانال‌ها و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی تابلوهای هشداردهنده نیز نصب شده است و لازم است شهروندان به علائم این تابلوها توجه لازم را داشته باشند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تأکید بر اینکه در صورت وقوع هرگونه حادثه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان هیچگونه مسئولیتی ندارد، بیان کرد: از همه هموطنان درخواست داریم که با توجه به فرا رسیدن فصل گرما از هرگونه شنا در تأسیسات آبی، کانال‌ها و دریاچه سدها پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این فصل به طور خاص از خانواده‌ها درخواست می‌شود از کودکان و فرزندان خود در برابر حوداث ناشی از غرق شدگی مراقبت لازم را به عمل آورند.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29588

ارسال نظر