جزئیات جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در قم اعلام شد

فرماندار قم درباره سگ‌های جمع‌آوری شده در این استان توضیحاتی ارائه کرد.

جزئیات جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در قم اعلام شد

عباس ذاکریان اظهار داشت: پس از حوادثی که در پی حمله سگ‌های ولگرد در منطقه دامشهر رخ داد و دو کودک جان خود را از دست دادند، ضرب الاجلی برای جمع سگ‌های ولگرد در مدت یک هفته داده شد و در این راستا از جمعه هفته گذشته تا کنون روند جمع آوری سگ‌ها آغاز و همچنان ادامه دارد.

فرماندار قم بیان داشت: بر اساس آخرین آمار، شمار سگ‌های جمع آوری شده ۳۰۰ عدد بوده است که البته این تعداد در حال افزایش است و امیدواریم تمامی سگ‌های بلاصاحب در این منطقه جمع آوری شوند تا شاهد بروز حوادث مشابه قبل نباشیم.

ذاکریان با بیان اینکه سگ‌هایی جمع آوری شده به سایت البرز انتقال داده می‌شوند عنوان کرد: مقرر شد سازمان دامپزشکی استان قم نیز برای تمامی سگ‌های دارای صاحب که اغلب آنان برای واحدهای دامپروری است، کارت واکسن صادر کند و وضعیت آنان مشخص شود و صاحبان آنان نیز فرم مسئولیت را تکمیل کنند.

فرماندار قم همچنین گفت: بر اساس مصوبات کار گروه مدیریت حیوانات ناقل بیماری، غذا دادن به حیوانات و سگ‌های ولگرد در حریم شهری ممنوع است.

ذاکریان افزود: گروه‌های حامی حیوانات و افرادی که قصد غذا دادن به سگ‌های ولگرد را دارند می‌بایست در سایت البرز این کار را انجام دهند و در سایر مناطق شهری نباید دست به این کار بزنند که در صورت بروز تخلف اقدامات قانونی لازم صورت می‌پذیرد.

فرماندار قم بیان داشت: از دستگاه قضائی استان قم نیز که در این زمینه همکاری خوبی داشتند تشکر می‌کنیم و طرح جمع آوری سگ‌های ولگرد همچنان ادامه دارد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29497

ارسال نظر