خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای معلمان و فرهنگیان | زمان اجرای قطعی قانون رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش زمان آغاز اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را اعلام کرد.

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش برای معلمان و فرهنگیان | زمان اجرای قطعی قانون رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

یوسف نوری در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت، در جمع خبرنگاران با اشاره به رتبه بندی معلمان اظهار کرد: لایحه‌ای که دولت قبلی اعلام کرده بود، لایحه بسیار ضعیفی بود و متاسفانه در طول ده سال اقدامی روی آن انجام نشده بود. چون یکی از شعارهای انتخاباتی رییس جمهوری بود، این موضوع در دولت سیزدهم پیگیری و با آن موافقت شد.

وی افزود: این امر به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش است؛ چرا که اولاً ارتقای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی و عمومی معلمان است و همچنین در حوزه عدالت، عدالت در پرداخت برای معلمان را تامین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: این لایحه علاوه بر این موارد، برکات دیگری هم دارد و در واقع آن رقابتی که بین معلمان در زمینه احراز رتبه‌ها اتفاق می‌افتد، مشروع و بسیار خوب است. شاید یکی از علل عدم اجرای سند تحول بنیادین عدم تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان بوده است که از ناحیه دولت‌ها بوده که حمایت نمی‌کردند.

نوری یادآور شد: دولت جدید به دنبال این است که ما این کار را اجرایی کنیم و رییس جمهوری هم بر اجرای آن تاکید ویژه‌ای دارند. با همکاری سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی نشستی خواهیم داشت و برای مرحله بعدی اجرا به استان‌ها ارسال شود.

وی افزود: کمیته‌های لازم یا هیات‌های ممیزی براساس قانون شکل گرفته و ان‌شاءالله رتبه بندی وارد مرحله اجرای اصلی در درون آموزش و پرورش شود. شروع آن هم از ۳۱ شهریور ماه سال جاری است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که مدارس کانکسی چه زمان جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: ما مدارس کانکسی بالای ده نفر را اعلام کرده‌ایم. اعتبار برای آنها در نظر گرفته می‌شود. اعتبار خوبی را هم ما و هم خیرین و هم ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای این کار در نظر گرفته‌اند. این اعتبار در طول دو یا برای مناطق صعب‌العبور حداکثر سه سال و در حدود ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و ما یک‌سوم این اعتبار را تامین کرده‌ایم و کارهای آن هم در حال انجام است.

نوری در زمینه اقدامات لازم برای تامین لوازم گرمایشی برای فصول آینده در مدارس، اظهار کرد: تقریباً می‌توان گفت اقدامات خوبی انجام شده و اعتبارات سرمایشی و گرمایشی، ردیفی را در بودجه وزارتخانه پیدا کرد و الان هم ما این اقدامات را انجام می‌دهیم و وضعیت بهتر شده است اما برای امر سرمایشی، هنوز در تامین تجهیزات سرمایشی مشکل داریم؛ چرا که هم از نظر اقلیمی هوا گرم شده و هم تجهیزاتی که داشتیم فرسوده شده‌اند و هم اعتبارات پاسخگوی خرید وسایل سردکننده نو به آن صورت نیست و تلاش ما بر این است که تامین لازم را انجام دهیم. اما در مجموع در زمینه تجهیزات، وضعیت ما مطلوب است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29466

ارسال نظر