ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی به دریافت کد از وزارت کشور مشروط شد

در روزهای اخیر استفاده از خدمات بانکی چون اینترنت و همراه بانک برای اتباع خارجی ممنوع و غیرفعال شد که دلیل آن نیز مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم اعلام شد.

ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی به دریافت کد از وزارت کشور مشروط شد

پیش از این، استفاده اتباع خارجی از خدمات بانکی چون اینترنت و همراه بانک ممنوع شده بود که گزارش‌ها نشان می‌دهد، از امروز این امکان برای آن‌ها تا سقف ۱۰ میلیون تومان فراهم شده اما بهره‌مندی اتباع خارجی از امکانات کامل بانکی به دریافت کد یکتا از وزارت کشور مشروط شده است. 

همچنین، در این زمینه برخی محدویت‌های دیگر در ارائه خدمات بانکی به اشخاص حقیقی خارجی به طور موقت اعمال و تا اطلاع ثانوی ممنوع شد که شامل موارد زیر است: 

۱) افتتاح حساب ارزی و ریالی (انفرادی و مشترک) اعم از قرض‌الحسنه جاری و پس‌انداز، سپرده کوتاه مدت و بلند مدت.

۲) حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون بانکی و بین بانکی از مبدا حساب‌های اشخاص حقیقی خارجی.

۳) حواله انتقال هر گونه وجه، اعم از درون بانکی و بین بانکی به مقصد حساب‌های اشخاص حقیقی خارجی.

بدین منظور، بانک مرکزی اعلام کرد که در روزهای آتی و پس از دریافت اطلاعات هویتی اتباع مجاز از « مراجع ذیصلاح »، خدمات بانکی به اتباع خارجی مجاز ارائه خواهد شد.

اکنون، از سوی منابع رسمی اعلام شد که از امروز اینترنت بانک و همراه بانک برای اتباع فعال شده است و آنها می‌توانند تا سقف ۱۰ میلیون تومان در روز از این خدمات استفاده کنند.

همچنین، استفاده از کارت به کارت تا ۱۰ میلیون تومان، تراکنش درون شعبه بانکی (پایا) تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و خرید با کارتخوان مثل ایرانیان تا سقف ۵۰ میلیون تومان برای اتباع خارجی، فراهم شده است.

 البته، استفاده از این امکانات فقط در داخل ایران ممکن است و هر یک از اتباع که کد یکتا بگیرند خدمات بانکی برای آنها به صورت عادی ارائه می‌شود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29225

ارسال نظر