هشدار قوه قضاییه درباره تنظیم قراردادِ پیش‌فروش ساختمان

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضاییه با ارسال پیامک سراسری به شهروندان درباره تنظیم قرارداد پیش فروش ساختمان هشدار داد.

هشدار قوه قضاییه درباره تنظیم قراردادِ پیش‌فروش ساختمان

در پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قضاییه آمده است: «برای جلوگیری از کلاهبرداری و فروش یک ساختمان به چند نفر و تضمین بهتر حقوق پیش‌خریدار، باید برای تنظیم قراردادِ پیش‌فروش ساختمان به دفاتر اسناد رسمی مراجعه شود.».

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با سه اپراتور مخابراتی با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی و آشنایی مردم با نحوه درست استفاده از فناوری‌ها با محوریت کاهش وقوع جرم، تفاهم‌نامه همکاری دارد همچنین از سال گذشته نیز در قالب «پویش ارتقای آگاهی‌های حقوق جامعه» برای شهروندان پیامک‌های هشداری ارسال می‌شود.

علی غلامی معاون وقت قوه قضاییه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پویش ملی ارتقای آگاهی‌های حقوقی جامعه میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سه اپراتور تلفن همراه گفت: ناآگاهی مردم، پیشگیری از وقوع جرم را سخت می‌کند، از این رو ارتقای آگاهی حقوقی مردم بسیار اهمیت دارد.

در همین راستا، امروز شنبه هفتم خرداد سید اسدالله جولایی رئیس هیات امنای ستاد دیه کشور گفت: طبق آخرین آمار، اکنون ۳۲۰۲ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند که ۳۰۹۴ زندانی مرد و ۱۰۸ زندانی بانوان هستند و به دلیل ناتوانی در تامین دیون خصوصی و محکومیت‌های ناشی از تادیه دیات حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی در زندان به سر می‌برند.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29196

ارسال نظر