«قرارگاه سرعت» تشکیل شد

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از تشکیل «قرارگاه سرعت» در پلیس راهور تهران بزرگ در پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد.

«قرارگاه سرعت» تشکیل شد

سرهنگ محمد رنجبر در خصوص تشکیل قرارگاه سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ و اجرای طرح‌های پلیس در بزرگراه‌ها توضیح داد و افزود: با توجه به اینکه بزرگراه‌ها برای پلیس از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است به همین علت هم اقدامات ویژه ای نیز در این محل‌ها انجام می‌دهیم.

وی گفت: اجرای طرح جناغی ها که برای روان سازی ترافیک انجام می‌شود و پلیس راهور آنرا انجام می‌دهد و برای اینکه وضعیت ترافیکی بهتر شود و ایمنی تردد رانندگان حاصل شود این طرح اجرا می‌شود.

رزاقی ادامه داد: طرح جناغی بمنظور روان سازی ترافیک اجرا می‌شود و آن حجم سنگین که در ورودی‌ها داشتیم ار بین رفته است و تأثیر بسیار زیادی در روان سازی ترافیک و ایمنی عبور و مرور داشته است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در حوزه مهندسی ترافیک نیز در محدوده‌های بزرگراهی اقدامات مهمی از جمله جایگزینی نیوجرسی‌ها (بلوک‌های سیمانی) با گاردریل را انجام داده ایم که این این اقدام تأثیر بسیار زیادی در کاهش تصادفات و ایمنی تردد عبور و مرور داشته است که توانسته از شدت تصادفات بکاهد.

وی افزود: در حوزه ایمن سازی ترافیک اقدامات مهمی داشته ایم از جمله اینکه اگر خودرویی نیاز به توقف و ایستاد داشت و یا اینکه دچار خرابی گردید محل‌هایی با آشکار سازی تعیین کرده ایم برای آنکه آن خودرو بتواند به راحتی در آن محل توقف نموده و حادثه‌ای روی ندهد.

رازقی با اشاره به نظارت و کنترل بر تخلفات در محورهای بزرگراهی توسط تیم‌های راهور گفت: نظارت و کنترل زیادی بر تخلفات در محورهای بزرگراهی توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ وجود دارد که متخلفین متوجه این موضوع بشوند که بخشی از اقدامات توقیف ساعتی خودروها هست که اگر راننده‌ای مرتکب تخلفات سرعت و سبقت گردد خودروی وی در همان محل تخلف متوقف و در این طرح به عنوان مجازات جایگزین توقیف ساعتی می‌شود.

وی افزود: اما اقدام مهم دیگر در پلیس راهور تهران بزرگ برای آنکه بتوانیم سرعت‌های غیر مجاز را کنترل نمائیم تشکیل قرارگاه سرعت است به این صورت که با هماهنگی مراجع قضائی هر صبح برای کسانی که با سرعت بالا در محورهای بزرگراهی تردد کرده اند از طریق سامانه‌ها شناسایی و این افراد به پلیس راهور تهران بزرگ احضار می‌گردند.

وی گفت: یعنی اگر کسی شب با سرعت غیر مجاز در یکی از بزرگراه‌ها تردد نماید صبح برای وی پیامکی می‌آید که می‌بایست حتماً در اولین فرصت می‌بایست به پلیس راهور تهران بزرگ مراجعه نماید و ضمن اینکه تحت آموزش قرار می‌گیرد می‌بایست تعهدی مبنی بر تکرار نکردن تخلف نیز بدهد و سرعت غیر مجاز دیگر نداشته باشد و با این تعداد دوربینی که ما در سطح معابر داریم از حالت سنتی فاصله گرفته و به صورت سیستمی اقدامات صورت می‌گیرد.

رازقی بیان داشت: این اقدام تأثیر بسزایی در کاهش تخلفات داشته است و کسانی که مراجعه کرده اند طی این مدت اخیر برای بحث آموزش، دیگر این تخلف را تکرار نکرده اند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28687

ارسال نظر