رییس کمیسیون آموزش مجلس: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تدوین شد | معاون رییس‌جمهور تا 48 ساعت آینده آن را ابلاغ کند

رییس کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد: آیین‌نامه منطبق با نظر مجلس و آموزش‌ و پرورش تدوین شد؛ امیدواریم معاون رییس‌جمهور تا 48 ساعت آینده آن را ابلاغ کند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس: آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان تدوین شد | معاون رییس‌جمهور تا 48 ساعت آینده آن را ابلاغ کند

رییس کمیسیون آموزش مجلس گفت: آیین‌نامه منطبق با نظر مجلس و آموزش‌وپرورش تدوین و جهت ابلاغ به دفتر معاونت اول ریاست‌جمهوری ارسال شده و امیدواریم آقای مخبر ظرف ۴۸ ساعت آتی آن را ابلاغ کنند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس  اظهار داشت: با اینکه قرار بود آیین‌نامه توسط آموزش‌وپرورش، تدوین شود، در کمیسیون هیات دولت خلاف آن عمل کردند و از صاحبنظران وزارت آموزش وپرورش و نمایندگان قانونی ناظر در کمیسیون دعوت نکردند و در آیین‌نامه نیز با اقداماتی همچون محدودسازی مشمولین، برگزاری آزمون و ارزیابی رتبه‌بندی توسط کارشناسان خارج از آموزش‌ و پرورش، آن را بیراهه بردند. اما با ایستادگی مجلس و وزارت، این ایرادات رفع شد.

وی در مجلس وضع قانون رتبه‌ بندی معلمان راحاصل تلاش‌های بی‌وقفه مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری خواند و تصریح کرد: امیدواریم قانون رتبه‌بندی معلمان، عامل رقابت برای ارتقاء کیفیت تدریس و ارتقاء شأن و منزلت معلمان باشد و رضایت قشر فرهیخته را که نقش اصلی را در تربیت نسل آینده دارند جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار میلیارد پیش‌بینی ما برای اجرای این قانون بود که برای سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸ هزار میلیارد آن در مجلس تصویب شد و مابقی مسایل مالی‌اش نیز پیش‌بینی‌شده، و در ادامه اجرا می‌شود.

وی افزود: ما در برابر اقدامات ناصواب ایستادیم و گفتیم اگر آیین‌نامه قانون رتبه‌بندی معلمان مغایر با خواست مجلس و مصوبه‌اش باشد در کمیسیون تطبیق آن را رد می‌کنیم و همین امر در اصلاح ایرادات نقش اساسی داشت.

 وی در پایان متذکر شد: خدمات فراموش نشدنی معلمان در ایام کرونا هیچ وقت از اذهان عموم ایرانیان زایل نخواهدشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28651

  • Yousof

    دیگه معلمان را خسته کردید با کاغذبازیتون و
    دروغ گفتن هایتون
    الان ۱۲ سال هست میخواهید این قانون اجرا کنید
    دست بردارید از این سر وار گذاشتن فرهنگیان

ارسال نظر