اسناد و اطلاعات متروپل کجاست؟

نماینده آبادان در مجلس گفت: این ادعا که سازمان بازرسی خوزستان اسناد و اطلاعات متروپل را برده، درست نیست.

اسناد و اطلاعات متروپل کجاست؟

مختار گفت که سازمان بازرسی خوزستان پرونده‌های حادثه متروپل را تحویل نگرفته است.

با فروریختن ساختمان متروپل آبادان در دوم خرداد ماه امسال، حادثه‌ای که در نهایت ۴۳ جان باخته و ۳۷ مصدوم داشت، کمیسیون عمران مجلس در همان روزهای ابتدایی حادثه برای بازدید میدانی به خوزستان سفر کرد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران گفت که مسئولان شهرداری آبادان ادعا کرده‌اند «اطلاعات را سازمان بازرسی برده و ما هیچ چیزی نداریم.»

به گفته جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس، این ادعا را معاون شهرسازی شهرداری آبادان مطرح کرده، اما محمد آقاجری رئیس بازرسی کل خوزستان آن را رد کرده است.

آقای آقاجری از اواخر شهریور ماه پارسال، بازرس کل استان خوزستان و دارای اختیارات ویژه است.

آقای ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ۷ خرداد ماه امسال به نقل از مجموعه شهرداری آبادان گفت «سازمان بازرسی از سال ۹۸ یا ۹۹ به مشکلات پروژه متروپل ورود کرده، اما زمانی که نمایندگان مجلس خواستار دسترسی به پرونده‌های آن شدند، مسئولان شهرداری گفتند سازمان بازرسی شهرستان و استان در حال بررسی پرونده‌ها هستند.»

۹ خرداد ماه هم غلامرضا شرفی نماینده آبادان در دوره دهم مجلس گفت «حدود سال‌های ۹۴ تا ۹۵ مسئله‌ای درباره پروژه‌های همان زمان آقای عبدالباقی مطرح بود که یک گروه بازرسی از استانداری آمد.»

او اضافه کرد «به گفته یکی از اعضای شورای شهر وقت آبادان، یک پیکان مدرک برایش جمع کردند و به استانداری بردند. با این حال کمتر از ۳ ماه ادعایی نسبت به عبدالباقی اثبات نشد.»

در حالی که هنوز گزارش کمیسیون عمران مجلس گزارش نظارتیش را در مورد حادثه متروپل در نشست علنی مجلس ارائه نداده، این کمیسیون ۲۳ خرداد ماه اعلام کرد وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی و همچنین منطقه آزاد اروند در بروز حادثه متروپل کوتاهی کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در توضیح گزارش این کمیسیون گفت که «شهرداری در بی‌توجهی به تذکر‌های نظام مهندسی مقصر است.»

بر اساس گزارش‌های رسمی، ناظران نظام مهندسی گزارش تخلفات و توقف عملیات ساخت متروپل را به شهرداری ارائه داده‌اند، اما به آن توجه نشده بود.

جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس گفت که مقرر شده صورتجلسه و مستندات مربوط به اسناد و مدارک ساختمان متروپل برایش فرستاده شود؛ اسنادی که باید مشخص شود کجا هستند. او اضافه کرد این موضوع باعث به تأخیر افتادن ارائه گزارش متروپل به نشست علنی مجلس شده است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28684

ارسال نظر