مخالفت عجیب با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و نیروهای شرکتی | دولت حجیم می‌شود

کانون سراسری انجمن‌های صنفی شرکت‌های خدمات پشتیبانی و فنی مهندسی نسبت به طرح ساماندهی نیروهای قراردادی با شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی، ایراداتی را مطرح کرد.

مخالفت عجیب با طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و نیروهای شرکتی | دولت حجیم می‌شود

امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی کلیات «طرح ساماندهی نیروهای طرف قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی» تصویب شد.

در همین رابطه داوود جوانی عضو هیئت مدیره و دبیر کل کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی شرکت‌های خدماتی پشتیبانی و فنی مهندسی کشور  با اعلام مخالفت با این طرح، آن را منجر به جذب بیش از ۲ میلیون نفر نیروی جدید در بدنه دولت عنوان و اظهار کرد: در صورت تصویب طرح پیشنهادی در مجلس توسط نمایندگان و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد مستقیم با دولت، امکان جذب بیش از ۲ میلیون نفر نیروی انسانی به صورت قرارداد مستقیم با دولت فراهم می‌شود.

وی نتیجه این طرح را (در صورت تصویب در مجلس) حجیم شدن دولت و افزوده شدن هزاران میلیارد تومان ماهانه به مخارج و هزینه‌های پرسنلی دولت دانست و افزود: با توجه به اینکه تأمین این میزان حقوق و دستمزد نیروهای قرارداد مستقیم با دولت، ردیف‌های بودجه‌ای خارج از مصوبات نیاز دارد، مغایر با قانون به ویژه اصل ۷۵ قانون اساسی است.

این فعال صنفی از ارسال نامه کانون سراسری انجمن‌های صنفی شرکت‌های خدمات پشتیبانی و فنی مهندسی به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در خصوص بررسی طرح مذکور خبر داد و گفت: در این نامه علاوه بر اینکه مغایرت طرح مذکور با اصول ۴۴ و ۷۵ قانون اساسی متذکر شده، راهکارهای پیشنهادی و جایگزین نیز به نمایندگان مجلس ارائه شده است.

وی تأکید کرد: تشکل صنفی مربوطه علاوه بر اینکه خواستار بررسی طرح مذکور در مجلس شده، معتقد است بررسی و تصویب عجولانه طرح در مجلس نه تنها کمکی به ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی نخواهد کرد بلکه موجب پیچیدگی و نارضایتی عمومی و ایجاد بستر جدیدی برای اعتراضات نیروهایی غیر مشمول این طرح، مدیران شرکت‌های خدماتی پشتیبانی، بیش از ۱۱۰ انجمن صنفی در ۳۱ استان و… نیز خواهد شد.

به گفته جوانی، در بخشی از این نامه خطاب به نمایندگان مجلس آمده: «در هیچ جایی از قانون، شرکتی به عنوان تأمین نیرو نداریم. این که برخی از دستگاه‌های اجرایی به جای واگذاری صفر تا صد امور خدماتی پشتیبانی، به جهت حفظ قدرت حاکمیتی با دست بردن و یک طرفه تنظیم کردن قراردادها به مرور زمان برخی از قراردادها را عملاً تبدیل به قراردادهای تأمین نیروی انسانی کرده اند و از این مفر و راه گریز، تعداد زیادی نیروی غیر خدماتی و پشتیبانی را جذب دستگاه دولتی کرده و عنوان جدیدی به نام نیروی شرکتی رایج شده است، کوچک‌ترین قصوری متوجه بخش خصوصی نیست.»/ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27872

  • ناشناس

    سلام
    یکی نیست بگه آقای نسبتا محترم مگه الان
    شرکتی ها حقوق نمیگیرن؟ همین الانش هم پیمانکار پول کارگر رو از جیب باباش میده؟

    • حمید

      جناب ...شما دلسوز نیرو پیمانکاری نیستی
      به فکر جیب پیمانکار هستی
      نیرو های شرکتی نسبت به این طرح خیلی راضی
      هستند و استقبال کردند
      چون دست مفت خورهای مثل شما
      از سر این نیرو زحمت کش بریده میشه
      دست وپا زدن شما تنها دلیلش خودتون
      هستی نه کارگر ونه دولت

    • علی

      هیچ تو‌ حرف این آقا نیست ،حتما با پیمانکارها سر و سری داره
      ۱۹۶ نمیاینده رای دادن ,همه میدونن که ۲۰ درصد از حقوق مارو بدون هیچ دلیلی پیمانکار برمیداره
      اینا میخوان، یک پیمانکار حذف بشه که دیگه نیروی شرکتی وارد بدنه دولت نشه، دو این بیست درصد رو پیمانکار دزد برنداره

  • ناشناس

    چون به ضرر پیمانکاران وشما هم پولی از این نیروهای شرکتی بدبخت به جیب میزنید مخالفت می کنید.

  • سعید قرار داد کار معین

    پس تکلیف نیروهای قرارداد کار معین تبصره ۳ با بیش از بیست سال سابقه و مدرک لیسانس و بالاتر چه می شود ؟؟؟؟

  • سیدسعیدبهنیا

    باسلام واقعا این پیمانکاران حق نیروهای شرکتی را میخورند وتمام نیروها نابود کردند...کانون صنفی خودش دزد وبا پیمانکاران زد و بند میکند...

  • سیدمحمدعلی

    درطول انقلاب بهترین کاری که برای مردم مظلوم وانقلابی شده همین قانون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی است وقطع کردن این صاحبان ظالم وستمگر ودزد است خیلی کار خوب وانقلابی است درود برهمه شما ها

  • ناشناس

    جنابعالی چقدر دلسوز پیمانکار هستین.دیگه نمیتونی ازشون اخاذی کنی

  • امید

    سلام
    من نمی دانم این آقای جوانی به چ حقی به خودش احازه نی ده که برای دیگران تصمیم بگیره تو برای خانواده ی خودت می تونی تصمیم بگیره که بقول خودت برای ۲ میلیون نفر سینه سپر کردی و ینگ مخالفت به سینه می زنی ما این همه شهید و اسیر دادیم که سایه ی استکبار و استعماراز سرمون کم بشه شما روی تمام بیگانگان را سفید کردی چهل سال است حکومت دست پیمانکار است هزار نفر فدای یک نفر منی که ۲۰ سال سابقه ی کار دارم نه خونه نه ماشین ولی پیمانکاری که ۶ ماه کار رو تحویل سوار بر ماشینهای مد روز می شود از کجاست

  • صابر

    ساماندهی نیروهای شرکتی و پایان دادن به این برده‌داری نوین و ظلمی که به نیروهای انسانی در دستگاه‌های اجرایی روا داشته می‌شود، است.

    نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شرکت‌ها آمدند تا کوچک‌سازی اتفاق بیفتد و شاهد کاهش هزینه‌ها باشیم و با افزایش رضایتمندی مواجه شویم اما امروز نه تنها کوچک‌سازی اتفاق نیفتاده است بلکه یک بروکراسی پنهان به وجود آمده است و حجم عظیمی از نیروها پشت این بروکراسی سایه پنهان شده‌اند ضمن اینکه هر ساله شاهد افزایش بیقواره بودجه‌های جاری کشور هستیم از طرف دیگر رضایتمندی هم ایجاد نشده است و منشاء نارضایتی‌ها همین وجود شرکت‌های نیروی انسانی است و ما شاهد حجمی از نارضایتی در دستگاه‌ها هستیم چرا که این شرکت‌ها به نوعی نیروهای انسانی را به بهره‌کشی گرفته‌اند که به برده‌داری نوین تبدیل شده است و انحراف اساسی از هدفگذاری‌های اصلی صورت گرفته و نقض غرض رخ داده است.

    رئیس کارگروه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس یازدهم بنا دارد این مساله را در کشور حل کند و رای قاطع نمایندگان به کلیات هم حاکی از این همین مساله است طبعا در اسرع وقت جزییات طرح در نشست مشترک کمیسیون اجتماعی، دولت و نمایندگان پیشنهاددهنده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تلاش می‌کنیم در کوتاهترین مدت این طرح به صحن علنی مجلس ارجاع شود و امیدواریم در بررسی جزییات آن بتوانیم در مسیر تکامل و پخته‌تر کردن این طرح، رضایتمندی بیشتری را برای جامعه مخاطبان ایجاد کنیم.

  • ابرام

    سلام
    آیا این کانون صنفی خدمات و پشتیبانی فنی مهندسی همون صنف پیمانکاران دزد نیست؟
    بایدم مخالفت کنن یه پول هنگفتی به طور مستمر بدون هیچ زحمتی از دستشون میره.

  • ناشناس

    مثلاً دولت چهارمیلیون واریز به حساب کارمندان می کنند آنهای که شرکتی هستند 400هزار تومان میدن الباقیش پیمانکاران می خورن سند هم دارم

  • علی

    این خودش احتمالن شرکت داره مخالفت میکنه دیگه پول مفت نمیره تو جیبش خدا نگذره اون که این شرکتی را انداخت

  • سعید

    با تشکر از نمایندگان محترم مجلس که باعث شدن یک حرکت انقلابی و جهادی و بر پایه عدالت با تصویب این طرح انجام بدهند به کوری چشم مخالفین چه در دولت و بخش خصوصی که مانند زالو حقوق این کارکنان را می مکید. این طرح اجرایی خواهد شد و دعای ما که 20 سال است با استرس کار می کنیم، عملیاتی شود.

  • ناشناس

    سلام،چون ایشون به فکر جیب خودشان و اطرافیان خودشان است.درود بر انسانهایی که وجدانشان بیداراست.درود بر آقای قالیباف و نمایندگان انقلابی و پیرو رهبری و حامی اقشار ضعیف و جامعه کارگری

  • نامشخص

    خدا نعلت کن شما وشرکت ها وپیمانکار ها رو که فقط از شانه ما کارگر بالا میرین
    نه الان اون اورگان واداره حق ما کارگر ها رو به شما شرکت ها برای پرداخت نمیده....

  • علی اکبربخشی پور

    بنام خدا
    آقای جوانی دراین ۴۳سال کم مفت خوردید.از این همه مفت خوری سیر نشدین.چرا دروغ می گویی؟همین الان دولت به ازای هر نیرو بیش از ۲ برابر به شما مفت خور ها می دهد که با برداشتن حق کارگر از حقوقش شما زنده آید.به جای این کارها به فکر ایجاد یک کار تولیدی باشید.نه اینکه تولید شما از حق کارگر باشد.


  • عشق به خدا

    این آقا هم مثله شرکتی ها فکر دزدی از کارگران بد بختو داره به قدر این چند سال دزدی کرده بستونه دیگه مر دم کارگر رو بیچاره کرده مجلس شورای اسلامی حق ماکارگرا ن و بگیرید ازاین شرکتهای بی وجدان

  • ناشناس

    مگه نیروهای شرکتی تا حالا کجا کارمیکردن حالا که قراره دست واسطه قطع بشه وعدالت برقرارباشه باعث حجیم شدن دولت میشه شما نگران نباش حتما این همه نماینده همه جوانب راسنجیدن که رای دادن.

  • محمد

    سلام بنده با این طرح مخالفم چون بعضی افراد با رابطه آمده اند سر کار حالا هم خیلی راحت و بدون هیچ زحمتی رسمی میشوند. عین بی عدالتی☝️☝️☝️

ارسال نظر