اوضاع خوزستان خطرناک شد

میزان غلظت گرد و غبار با ورود توده گرد و غبار از کانون‌های کشور عراق به خوزستان، در وضعیت خطرناک آلودگی قرار گرفت.

اوضاع خوزستان خطرناک شد

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد، میزان غلظت گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM ۱۰) در ساعت ۱۱ صبح یکشنبه، در آبادان ۲ هزار و ۷۳۷، سوسنگرد یک هزار و ۶۱۲،، اهواز ۲۳۲، بندر امام خمینی (ره) ۲۳۹، دزفول ۲۳۷، شادگان ۴۰۸، شوش و کرخه ۲۵۰، شوشتر ۲۱۵، ماهشهر ۱۶۶ ، کارون ۲۸۹ و اندیمشک ۱۹۷ میکروگرم برمترمکعب بود.

همچنین در ساعت ۱۰ صبح امروز یکشنبه میزان غلظت گرد و غبار در آبادان به ۷۲۴، اندیمشک ۱۹۰، اهواز ۲۴۷، بندر امام خمینی (ره) ۱۸۶، بهبهان ۱۶۴، دزفول ۲۵۴، سوسنگرد ۶۵۴، شادگان ۳۷۱، شوش و کرخه ۲۳۰، شوشتر ۲۰۵ و کارون ۲۶۱ میکروگرم برمترمکعب گزارش شد.

حد طبیعی ذرات معلق گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمتر مکعب است.

اداره کل هواشناسی خوزستان پیش از این در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود توده گرد و غبار با منشا کشور عراق از روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه در مناطق غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی خوزستان در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

چهارشنبه گذشته نیز توده گرد و غبار اغلب شهرهای خوزستان را درگیر کرده بود که بیشترین آن در شهرستان‌های اهواز و کارون به ۶ برابر حد مجاز رسید.

امروز، ادارات و سازمان‌های پنج شهرستان به دلیل ورود توده گرد و غبار، تعطیل  وادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان اهواز نیز به علت وقوع گرد و خاک ساعت ۱۲ تعطیل شدند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27850

ارسال نظر