نفوذ گرد و خاک به کشور | طوفان خاک کدام استان‌ها را فرا می‌گیرد؟

سازمان هواشناسی کشور برای امروز و فردا از خوزستان تا اردبیل نفوذ گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کند.

نفوذ گرد و خاک به کشور | طوفان خاک کدام استان‌ها را فرا می‌گیرد؟

سازمان هواشناسی کشور برای امروز و فردا از خوزستان تا اردبیل نفوذ گرد و خاک را پیش‌بینی می‌کند.

آنطور که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت امروز گرد و خاک موجود در نیمه غربی کشور همچنین مرکز و شرق کشور کاهش می‌یابد.

گرد و خاک کدام استان‌ها را فرا می‌گیرد؟

صادق ضیاییان به فارس گفت: «نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روزهای جمعه و شنبه پیش‌ِ رو در برخی نقاط سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی، شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و رگبار و رعد و برق داریم.»

این در حالی است که بر اساس گزارش رسانه‌ها در روزهای اخیر نیز طوفان جدید گرد و غبار در عراق شکل گرفت. عراق یکی از کشورهایی است که به عنوان کانون‌های خارجی گرد و خاک در ایران معرفی می‌شود.

گرچه تاکنون بارها مقامات ایرانی گفته‌اند در حال رایزنی برای بحران گرد و خاک با کشورهای همسایه هستند، اما تاکنون نتیجه مشخصی از مذاکرات آنها منتشر نشده است.

خسارت‌های گرد و غبار در کشور

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز شب گذشته گفت: «در شبانه‌روز گذشته تعداد ۵۰۱ نفر به علت عوارض گرد و غبار به بیمارستان مراجعه کردند.»

آنطور که او به فارس اعلام کرد تعداد ۴۲۸ نفر به صوت سرپایی، تعداد ۲۳ نفر در بخش عادی و ۵۰ نفر در بخش ویژه بستری شدند.

پیش‌تر داریوش گل علیزاده، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست، توضیح داد: «بر اساس گزارش وزارت بهداشت در ۲۵ شهر کشور، سالانه در حدود ۳۰ میلیارد دلار، تنها خسارت بهداشتی ناشی از آلودگی هوا است.»

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27523

ارسال نظر