وزیر آموزش و پرورش: شیوه جذب معلمان، نیازمند اصلاح است

در جذب نیروی انسانی باید دقت بیشتری داشته باشیم

وزیر آموزش و پرورش: شیوه جذب معلمان، نیازمند اصلاح است

وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، به تشریح اقدامات انجام شده در راستای برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی پرداخت.

به گزارش ایلنا، یوسف نوری در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر چمران اظهار کرد: آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی با کاستی‌هایی مواجه است که یکی از این حوزه‌ها در بخش پرورشی است. در حوزه هنری با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم به‌طوری‌که کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش در شرایط بهینه خود نیستند. 

او ادامه داد: سند دار کردن فضاهای آموزش و پرورش ضروری است و حل این مشکل باید در دستور کار قرار گیرد، لذا در طول سال‌های گذشته این موضوع در اولویت قرار گرفته و با سازمان ثبت اسناد در این موضوع تفاهم داریم. 

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای حل مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان و افزایش سود آن تلاش می‌کنیم و با مشاوره از اقتصاددان‌ها سعی می‌کنیم تا سرمایه‌گذاری مناسبی را انجام دهیم. 

او با بیان اینکه شیوه جذب معلمان، نیازمند اصلاح است، گفت: معلم اصلی‌ترین عنصر نظام تعلیم و تربیت است و جبران همه کاستی‌ها را می‌تواند داشته باشد، معلم اصلی‌ترین عامل در فهم و اجرای سند تحول بنیادین است، لذا در جذب نیروی انسانی باید دقت بیشتری داشته باشیم و صلاحیت افراد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه کنکور باعث شده تا اهداف اصلی نظام و تعلیم و تربیت به سمت آن منحرف شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید از کنکور جدا شود و نظام تعلیم و تربیت باید از مشکلات ناشی از کنکور نجات یابد. 

در ادامه این نشست گزارشی از سوی اعضای شورای معاونان با موضوع اقدامات آموزش و پرورش در دوران کرونا و پساکرونا ارائه شد که ازجمله آن می‌توان به بازگشایی مدارس، تغذیه رایگان دانش آموزان کم برخوردار، برگزاری جشنواره‌های علمی و ورزشی، توسعه شایستگی‌های نیروی انسانی، اقدامات مربوط به رتبه‌بندی معلمان، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، جذب بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ استاد دانشگاه فرهنگیان، اجرای طرح جبران افت یادگیری دانش آموزان در تابستان سال جاری، تخصیص اعتبارات به طرح‌های عمرانی مصوب در سفرهای استانی دولت، تلاش در راستای تعلیم و تربیت باکیفیت در حوزه آموزش و پرورش استثنایی و تقویت تجهیزات توان‌بخشی آن، حرکت به سمت تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، تلاش برای تجهیز اردوگاه‌ها و مراکز تربیتی و فرهنگی، برگزاری اردوهای ملی ویژه دانش آموزان و… اشاره کرد. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: بسیار خوشحالیم که طرح رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شد و به زودی اجرایی می‌شود. 

منادی افزود: برای افزایش کیفیت بیمه تکمیلی فرهنگیان بیش از پیش باید تلاش کرد و آموزش و پرورش تعهدات محکمی از شرکت بیمه گزار در راستای کسب خدمات با کیفیت به معلمان اخذ نماید. 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27387

ارسال نظر