دو اینفلوئنسر محبوب کلاه بردار رمز ارز شدند

دو اینفلوئنسر و نظریه‌پرداز ارز دیجیتال با اجرای یک طرح پامپ و دامپ ارز دیجیتال، میلیون‌ها دلار ضرر به دنبال‌کنندگان خود وارد کردند.

دو اینفلوئنسر  محبوب کلاه بردار رمز ارز شدند

دو اینفلوئنسر و نظریه‌پرداز ارز دیجیتال با اجرای یک طرح پامپ و دامپ ارز دیجیتال، میلیون‌ها دلار ضرر به دنبال‌کنندگان خود وارد کردند. طبق گزارش‌ها، این زوج هزاران دنبال‌کننده خود را متقاعد کردند تا در مجموعه‌ای از کریپتوها سرمایه‌گذاری کنند. آنها ترکیبی گمراه‌ کننده از محتوای توطئه‌آمیز و واقعی همراه با ادعاهایی درباره مؤسساتی که از توکن‌ها برای ایجاد هیاهو و افزایش قیمت پرتفوی حمایت می‌کنند، ارائه کردند.

این اتهامات در تحقیقات Logically، گنجانده شده است. این نشریه گزارش داد که دو اینفلوئنسر که کانال‌های تلگرامی «WhipLash۳۴۷» و «Quantum Stellar Initiative» را اداره می‌کنند، برای تبلیغ فهرستی از آلت‌کوین‌های استلار که توسط شبکه این رمزارز، تقلبی شمرده می‌شوند، هماهنگ شده‌اند. WhipLash۳۴۷ یک گروه تلگرامی با ۲۷۷ هزار فالوور و QSI گروهی با ۳۵ هزار فالوور است.

طبق گزارش‌ها، آن‌ها به دنبال‌کنندگان خود گفتند که این ارزهای دیجیتال موفق خواهند شد و ادعا کردند که به اطلاعات نظامی مخفی دسترسی دارند. این نشریه گفت که این دو گروه با محتوای توطئه‌آمیز و اطلاعات نادرست افراد را نسبت به موسسات مالی و رسانه‌ای حقیقی بی‌اعتماد می‌کردند تا به ارزهای دیجیتالی که تبلیغ می‌کنند، اعتبار ببخشند.

گمان می‌رود این کلاه‌برداری میلیون‌ها نفر را در بر گرفته باشد. حتی ادعا می‌شود که یک مرد پس از از دست دادن ۱۰۰ هزار دلار در این طرح، خودکشی کرده است. البته هیچ یک از این گروه‌ها علناً به این اتهامات اعتراف نکرده و یا به آن پاسخ نداده‌اند.

منبع: رمز ارز نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27339

ارسال نظر