ماجرای فروش غیرمجاز مجموعه‌های آموزشی یک موسسه در اینستاگرام چه بود؟

رئیس پلیس فتا تهران از شناسایی و کشف پرونده با موضوع فروش مجموعه‌های آموزشی یک موسسه در فضای مجازی با قیمت‌های بسیار ناچیز خبر داد.

ماجرای فروش غیرمجاز مجموعه‌های آموزشی یک موسسه در اینستاگرام چه بود؟

سرهنگ داود معظمی گودرزی بیان کرد: نماینده حقوقی یک موسسه آموزشی معتبر در کشور با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد اشخاصی ناشناس در فضای مجازی اقدام به انتشار و فروش غیرمجاز مجموعه های آموزشی ویژه متعلق به موسسه ایشان کرده و موجب وارد شدن خسارات مادی و معنوی فراوانی به این موسسه شده اند.

وی افزود: شاکی در ادامه گفت با اعلام تعداد زیادی از دانش آموزانی که از مجموعه های آموزشی موسسه استفاده می کنند متوجه شدیم مجموعه های ما در چندین صفحه اینستاگرامی در حال خرید و فروش است و اشخاصی ناشناس با سوءاستفاده از نام این موسسه اقدام به فروش غیرمجاز این مجموعه ها در شبکه های اجتماعی می کنند.

رئس پلیس فتا تهران تصریح کرد: در تحقیقات اولیه مشخص شد بیش از ۲ صفحه اینستاگرامی با بیش از  ۶۵ هزار نفر دنبال کننده در این خصوص فعالیت دارد و روزانه تعداد زیادی از مجموعه های آموزشی مربوط به موسسه شاکی را با مبالغ ناچیزی در این صفحات به فروش می رسانند.

وی افزود: ۲ نفر از گردانندگان اصلی این صفحات در فضای مجازی شناسایی و با اقدامات فنی اطلاعات هویتی و سکونتی متهمین به دست آمد و پس از تشریفات قضایی هر ۲ نفر در یکی از مناطق تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ گودرزی اظهار کرد:  متهمان با انتقال به پلیس فتا، پس از مواجهه با شاکی ضمن پذیرفتن بزه انتسابی گفتند باتوجه به معروف بودن این موسسه آموزشی در این زمینه صرفا با انگیزه کسب مال دست به این اقدام زدیم./ میزان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27222

ارسال نظر