موافقت مجلس با بررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت | وضعیت نیروهای شرکتی ساماندهی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی موافقت کردند.

موافقت مجلس با بررسی خارج از نوبت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت | وضعیت نیروهای شرکتی ساماندهی می‌شود

در جلسه علنی چهارشنبه، یکم تیر ماه  مجلس شورای اسلامی، تقاضای جمعی از نمایندگان به منظور بررسی خارج از نوبت طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی بر اساس تبصره ۱ ماده ۱۰۰ قانون آئین نامه داخلی مجلس در دستور کار قرار گرفت و وکلای ملت با آن موافقت کردند.

محمدباقر قالیباف پس از رأی نمایندگان به بررسی اولویت دار این طرح تاکید کرد: یکشنبه پنجم تیرماه این طرح در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

عباس گودرزی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به عنوان متقاضی بررسی خارج از نوبت طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی،گفت: جلسات متعددی برای بررسی این موضوع در مجلس برگزار شد و رئیس مجلس نیز گفت که با دولت تفاهم شود.

وی بیان کرد: بر این اساس، جلسه مشترکی با سازمان امور استخدامی کشور به صورت ۳ شبانه روز در ایام عید فطر تشکیل شد که مقدمه‌ای برای ورود به طرح ساماندهی بود و قول داده شد تا مابقی آن به صورت لایحه ارائه شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت منع استمرار فعالیت شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی در مشاغل تخصصی که ماهیت بلندمدت دارند، گفت: در شرکت‌ها فقط می‌توان خرید خدمت داشت و نباید نیروی انسانی شرکتی به مدت طولانی مثلاً تا ۱۰ سال در یک دستگاه دولتی باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد بروکراسی پیچیده نتیجه فعالیت این شرکت‌هاست، ادامه داد: ما شاهد هستیم به هر نحوی که می‌خواهند با نیروهای شرکتی برخورد کرده و هر وقت که می‌خواهند به آن‌ها حقوق می‌دهند. ما در این طرح به دنبال ساماندهی وضع موجود و حمایت از این کارکنان هستیم.

گودرزی تصریح کرد: ما به دنبال برون سپاری خدمات بودیم نه برون سپاری نیروی انسانی، بنابراین باید اصلاحات لازم انجام شود. روند رو به رشد بودجه عمومی کشور، رشد بی قواره اعتبارات مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ظهور انواع قراردادهای استخدامی، ایجاد بستر ظلم، فساد و تبعیض، تضعیف پاسخگویی و شفافیت در نظام اداری و انحراف شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی از جمله آسیب‌های موجود است که باید رفع شود. باید به برده‌داری نوین پایان داد.

نیروهای طرف قرارداد شرکت‌های پیمانکاری تعیین تکلیف می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت که اکنون در سامانه بارگذاری شده با حمایت و توافق دولت است و در جلساتی که با سازمان امور استخدامی در کمیسیون داشتیم درباره این طرح توافقات خوبی صورت گرفت.

ولی اسماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره تصویب درخواست اولویت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: کمیسیون اجتماعی در تدوین این طرح دو اولویت مهم را مدنظر دارد، اولویت اول درخصوص اینکه استخدام‌ها از طریق آزمون انجام شود.

وی ادامه داد: اولویت دوم که در تبصره 2 طرح آمده این است که نیروهای قراردادی کنونی ساماندهی شوند، بر این اساس قراردادهای مختلف در یک بازه زمانی 6 ماهه ساماندهی شده و تبدیل به کارمعین شوند.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی همچنین ابراز داشت: بررسی این طرح از روز یکشنبه در دستورکار صحن علنی قرار خواهد گرفت و بررسی جزئیات آن آغاز می‌شود.

وی افزود: ایرادات و پیشنهاداتی که مدنظر نمایندگان است در کمیسیون بررسی شده و روز یکشنبه در صحن ارائه خواهد شد.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: طرحی که اکنون در سامانه مربوطه بارگذاری شده با حمایت و توافق دولت است و طی جلساتی که با سازمان امور استخدامی در کمیسیون داشتیم درخصوص این طرح توافقات خوبی صورت گرفت.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27218

  • ناشناس

    امروز فهمیدم حرف مجلس و نمایندگان هیچ اثری ندارد حق بازنشستگان را نتوانستند بگیرن چه مجلسی اخه

  • محمد

    سلام کاش همان حرفهایی که از اول گفته شده بود و همه انتظار به تصویب آن را داشتند انجام میشد آیا شخصی که ۱۰سال حق و حقوقش غیر قانونی و‌کم بوده در حقش بی عدالتی نشده که الان عدالت گزینه مهم است و آزمون میگیرند حداقل امتیازی باید قائل شوند این بی عدالتی است واقعا لطفا این را مد نظر قراردهید

  • سمیه

    من و خیلی های دیگه برای ورود به همین شغل (شرکتی) آزمون دادیم و قبول شدیم
    شاید بعضی ها بدون ازمون اومدن ولی من ۲ تا ازمون کتبی و شفاهی دادم از طریق دانشگاه علوم پزشکی تا جذب شدم
    دیگه چه امتحانی باید بدم ؟!این چه بی عدالتی هست
    اونایی که بدون آزمون و با پارتی اومدن مگه مقصر ما هستیم مقصر خود دولت هست که با رانت و پارتی بازی میگرده
    تر و خشک که نباید به پای هم بسوزه
    من امتحان دادم دیگه چند بار باید امتحان بدم
    لطفا درست تصمیم بگیرید

    • Ali

      سلام هرشرکت دولتی که بخواد جذب نیرو انجام بده باید آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی اجرا کنه و اونایی که شاغل هستن و شغلشون دائمی هست و سابقه ۵سال و بیشتر دارن اما تامین نیرو و به هرنحوه برون سپاری شده هستند باید تبدیل وضعیت بشن اونم فقط از نوع رسمی .

  • ناشناس

    سلام منظور از سابقه ۲ سال بیمه هست؟؟ ،یا دوسال کار در اداره؟؟،چون ما نزدیک هفت سال کار کردیم ولی بیمه یک سال و نیم پرداخت نشده برامون چون هجمی کار میکنیم،لطفا یکی جواب بده

  • داود صفری

    یکشنبه هم میادومیره ولی خبری نمیشه همش دروغ یکساله تونوبته ونمیادب صحن

    • علی

      امروز با ۱۸۶ رای موافق تصویب شد،چیه فاز منفی برداشتی،پخش زنده مجلس اگه می‌دیدی این حرفو نمیزدی

  • عدالت

    امیدوار م د رطرح ساماندهی کارکنان وکارمندان دولت فکری بحال بازنشستگی پیش از موعد اختیاری با حقوق سی روز کارمندانی بخصوص فرهنگیانی که بالای۲۵ سال در مناطق محروم وروستایی خدمت کرده اند تا از این طریق هم ارجی به زحمت این عزیزان نهاده شود ازانطرف تعدادی هم میتوانند بیایند سر کار یعنی اشتغال زایی

  • ناشناس

    لعنت به شما یه نفرکه بیستو اندی سابقه داره باید بااین سابقه کاری که داره امتحان بده تاتبدیل وضعیت بشه خدا از سرتون نگذره

  • ناشناس

    یک فکری به حال ساماندهی حقوق کارمندان کنید کارمندای فرمانداری و بخشداری ها حقوق کمتر از سرباز متاهل میگیرند فوق لیسانس ۱۰ سال سابقه ۴.۸۰۰ دریافت

  • مهدی

    همه سر کاریم

  • ناشناس

    وقتی دولت ونمایندگان مجلس یه تصمیمی میگیرن کسی نبایدجلودارشون باشه .این امور استخدامی چی میگه خداوکیلی چوب لای چرخ میکنه .

  • محمد

    سلام چرا هیچ حرفی از قرار داد معین ها نبود که میخوان چکار کنن

  • مجید محاوی

    خوزستان و استخدام غیر بومی

  • ناشناس

    باسلام و احترام دوربر شرف نمایندگان انقلابی و رییس مجلس فرمانده

  • سپیده شایسته

    تکلیف ما که ۱۰ سال سابقه داریم و قرارداد کار معین هستیم چی میشه؟؟؟ باید مارو رسمی کنن دیگه بعد این همه وقت

  • ناشناس

    همون شرکتی هم خیلی‌ها با پارتی رفتن و الان به راحتی رسمی میشن وای به حال ما که نه پارتی داریم نه شرکتی

  • ناشناس

    سلام متی که معلولیت بینایی دارم و بعد از هفت سال در سن ۳۲دو سالگی اگر در آزمون در نیام یعنی نه سه درصد معلولیت و سابقه کار لحاظ نتیشه

  • ناشناس

    ما الان ۱۳ سال شرکتی دربیمارستان فاطمه زهرا ساری کارمیکنم بدترین سختی کشیدیم با کمترین مزایا وحقوق لطفا یه کاری در حق ما بکنید

  • وحید

    کسی اطلاع داره که این طرح شامل کارکنان قرارداد حجمی هم میشه یا نه . ؟

  • هادی باژدار

    خدارو شکر خدا کنه زودتر انجام بشه گرفتاریم

  • ناشناس

    کار خلاف را توجیه نفرمایید.می خواهید از ما بهتران را بدون هیچ آزمونی رسمی نمایید.کار را برون‌سپاری نماییم نه نیرو را یعنی چی؟مگر کار بدون نیرو انجام می شود؟اگر قرار هست کسی رسمی شود باید آزمون سراسری برای همه جوانان ایران باشد نه کسانی که با مدرک فوق لیسانس با پارتی راننده شده اند تا فردا مدیر کل شوند

  • رضا

    به خدا قسم کسانی رو که با ایثارگری از شرکتی به رسمی قطعی تبدیل وضعیت کردند هیچگونه آزمونی نداده بودند و همشون مدرکشون دیپلمه،حال اینکه بقیه نیروهای شرکتی همکاران من آزمون دادیم و همه لیسانس فنی مهندسی داریم،هر کی خواست بیاد با سند و مدرک بهش نشون بدم، از بروجرد،نیروی شرکتی تامین اجتماعی

ارسال نظر