بحران کمبود چرخ مترو حل شد؟

معاون مالی شهرداری تهران از انعقاد قراردادی با شرکت بهره برداری مترو به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز مترو شامل خرید چرخ‌های مورد نیاز مترو خبر داد.

بحران کمبود چرخ مترو حل شد؟

ابوالفضل فلاح در مورد خرید تجهیزات مورد نیاز مترو توسط شرکت سرمایه گذاری شهر گفت: در سال ۱۴۰۰ قراردادی با شرکت بهره برداری مترو به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در راستای تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز مترو شامل خرید چرخ‌های مورد نیاز مترو منعقد شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شرکت بهره برداری مترو درخواست خرید دو هزار چرخ را داشت، افزود: شرکت سرمایه گذاری شهر با برگزاری دو مناقصه عمومی نسبت به خرید دو هزار عدد چرخ مورد نیاز مترو اقدام کرد که به‌طور میانگین ۳۵ درصد کاهش قیمت به نسبت خریدهای قبلی و به‌عبارتی دیگر به طور مستقیم ۲۷ میلیارد تومان کاهش قیمت ایجاد و بر همین اساس برنده مناقصه تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای خرید دو هزار چرخ مبلغ ۶۲ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: در حال حاضر ۹۰۰ چرخ در دو نوع مختلف و در سه پارت جداگانه علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه وارد کشور شده که نیمی از آن ترخیص و تحویل شرکت بهره‌برداری مترو شده و مابقی نیز طی هفته‌های آتی وارد کشور خواهد شد. لازم به ذکر است با تمهیدات و تدابیر انجام شده و تسریع و تخصیص اعتبارات لازم در پرداخت‌ها باعث شد اولین محموله در حدود ۱۰۰ روز زودتر از موعد قرارداد وارد کشور و سپس تحویل انبار مترو شد.

فلاح گفت: در مورد خرید سایر تجهیزات مورد نیاز شرکت بهره‌برداری مترو مانند اقلام سوزن، سیگنالینگ، قطعات یدکی برق و… به مرور با بررسی فنی توسط مترو مقرر است اقدام و پس از تأمین اعتبار و تأمین مالی، مناقصه برگزار شود.

با همکاری شرکت سرمایه گذاری شهر کالاهای مورد نیاز شرکت کنترل کیفیت هوا مانند گازهای کالیبراسیون سنجش آلودگی هوا و همچنین به روز رسانی نرم افزار کنترل آلودگی صوت آن شرکت از کشورهای اروپایی وارد و تحویل شد./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26418

ارسال نظر