13 زلزله هرمزگان را لرزاند + آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده

13 زمین لرزه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان هرمزگان رخ داده است.

13 زلزله هرمزگان را لرزاند + آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: شرایط منطقه زلزله‌زده غرب این استان توسط نیروهای این جمعیت درحال بررسی است.

مختار سلحشور بیان داشت: زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج و ۲ دهم ریشتر در ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه و پنج ثانیه، زمین لرزه دیگری به بزرگی چهار و پنج دهم ریشتر در ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه در منطقه بندر چارک، یک زمین لرزه هم به بزرگی چهار و چهار دهم ریشتر در ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه و ۲۰ ثانیه در محدوده بندر چارک در روز جاری رخ داده است.

سلحشور خاطرنشان کرد: همچنین زمین لرزه دیگری به بزرگی چهار و ۲ دهم ریشتر در ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه و ۴۲ ثانیه در محدوده بندر چارک رخ داده است که نیروهای جمعیت هلال احمر هرمزگان و همچنین بخشداری ها و دهیاری های این مناطق درحال بررسی شرایط هستند.

وی اضافه کرد: پس از پایان بررسی ها می‌توان در خصوص بروز یا نبود خسارت‌های احتمالی سخن گفت.

بخش چارک از توابع شهرستان بندرلنگه در ۳۷۰ کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده و جمعیت آن حدود ۴۰ هزار نفر است.

وقوع ۱۳ زلزله در هرمزگان

دو زمین لرزه با قدرت ۳.۶ و ۳.۵ به ترتیب در ساعت ۱۱ و ۵۲ دقیقه و ۱۲ و ۳۲ دقیقه بندر چارک در شهرستان بندرلنگه از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

تا کنون ۱۳ زمین لرزه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان هرمزگان به ثبت رسیده است.

بزرگترین زمین لرزه ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه با قدرت ۵.۲ ریشتر در حوالی جناح در شهرستان بستک رخ داد. که این زمین لرزه با اعلام مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان خسارتی در پی نداشت.

به گفته سلحشور مدیرعامل هلال احمر هرمزگان تیم های امدادی در محل های وقوع زمین لرزه حضور دارند.

وقوع ۱۱ زلزله در هرمزگان

زلزله ۴.۷ ریشتری ساعت ۱۱ و ۱۸ دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه حوالی بندرچارک در شهرستان بندرلنگه از توابع استان هرمزگان را لرزاند. این یازدهمین زمین لرزه در استان هرمزگان طی ۲۴ ساعت گذشته بود. این زمین لرزه در عمق ۱۴ کیلومتری از سطح زمین رخ داد.

همچنین زمین لرزه ای به قدرت ۳.۷ ریشتر هم پیش از این ساعت ۱۰ و ۵۸ دقیقه حوالی بندر چارک به ثبت رسید.

تاکنون ۱۱ زمین لرزه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان هرمزگان رخ داده است. که بر اساس گزارشات موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران هشت زمین لرزه در بندرچارک در شهرستان بندرلنگه، ۲ زمین لرزه در کوخرد و جناح از توابع شهرستان بستک و یک زمین لرزه هم در حوالی فین شهرستان بندرعباس به ثبت رسیده است.

بزرگترین زمین لرزه طی ۲۴ ساعت گذشته به قدرت ۵.۲ ریشتر در حوالی جناح در شهرستان بستک ساعت ۱۰ و ۳۶ دقیقه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25982

ارسال نظر