جزئیات جدید از انفجار مهیب و خونین فارس | ۱۴۹ نفر مصدوم شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد در حادثه انفجار در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، به ۱۴۹ مصدوم ارائه خدمت داشته است.

جزئیات جدید از انفجار مهیب و خونین فارس | ۱۴۹ نفر مصدوم شدند

مهرداد شریفی در جمع خبرنگاران گفت: این حادثه در مجموع ۱۴۹ مصدوم داشته است که با ترخیص ۱۲۶ مصدوم طی روز گذشته تاکنون، در حال حاضر ۲۳ مصدوم بستری بوده و خدمات درمانی لازم به آنان ارائه می‌شود.

او با اشاره به حضور یک تیم کامل پزشکی از شیراز برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه با پرواز بالگرد اورژانس هوایی افزود: خوشبختانه این حادثه موردی از فوتی نداشته و با رسیدگی به موقع به بیماران و آمادگی کامل بیمارستان حضرت قائم (عج)، نیازی به ارجاع بیماران به مرکز استان نیز وجود نداشت و تمامی مصدومان طی ساعات ابتدایی حادثه، مداوا و ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سرعت عمل مجموعه سلامت استان برای رسیدگی به این حادثه را در کاهش پیامدهای آن بسیار تأثیرگذار خواند و اظهار کرد: اطلاع رسانی به موقع بحران، تشکیل دو نشست کمیته بحران، حضور تیم امدادی تخصصی از شیراز در مرکز درمانی، خدمت رسانی دلسوزانه کادر درمان بیمارستان حضرت قائم (عج) و حضور رئیس و مسؤولان دانشگاه با هدف نظارت مستقیم بر روند خدمت رسانی به مصدومان حادثه و بررسی جوانب عملیات امدادرسانی، از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه بوده که موجب شد این حادثه با کمترین چالش در حیطه سلامت مصدومان، سپری شود.

دکتر شریفی اعزام ۱۴ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس را از دیگر اقدامات انجام شده در این حادثه برشمرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت مصدومان بستری را نیز مطلوب گزارش کرد و افزود: امید است به زودی دیگر مصدومان بستری نیز با سلامت کامل ترخیص شده و شاهد بازگشت آنان به آغوش خانواده‌هایشان باشیم./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25820

ارسال نظر