سرشاخه‌های اصلی شبکه سازمان‌یافته لایوهای غیراخلاقی به دام افتادند

رئیس پلیس سایبری کشور از دستگیری سرشاخه‌های اصلی شبکه سازمان‌یافته‌ای که اقدام به انتشار لایوهای غیراخلاقی و نامتعارف در استان‌های مختلف کشور می‌کردند، خبر داد.

سرشاخه‌های اصلی شبکه سازمان‌یافته لایوهای غیراخلاقی به دام افتادند

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا در تشریح این خبر اظهار داشت: بر اساس رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی اعضا و سرشاخه‌های اصلی یک باند که به صورت سازمان یافته در استان‌های مختلف کشور اقدام به انتشار لایوهای غیراخلاقی و نامتعارف با مصادیق ترویج بی بند و باری و پولشویی با استفاده از کارت‌های اجاره‌ای در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس اپ و تلگرام می‌کردند، مورد شناسایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از انجام مجموعه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی فنی، اعضای این باند با هویت معلوم در استان‌های بوشهر، تهران بزرگ، آذربایجان غربی، زنجان و شیراز با رعایت کلیه اصول مراقبتی و اخذ حکم قضائی دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا فراجا با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری و توقیف تجهیزات الکترونیکی و مواجهه با ادله جرم به بزه خود اقرار کردند، از تحویل این افراد به مراجع قضائی جهت سیر مراحل قانونی پرونده شأن خبر داد.

سردار مجید ادامه داد: طرح‌های عملیاتی پلیس فتا علیه گردانندگان سایت‌ها و پیج‌های غیر اخلاقی و نامتعارف در کشور به صورت دائمی در کارگروه‌های ویژه در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه حذف و پاک سازی این گونه محتواهای غیر اخلاقی و برخورد با مجرمان این حوزه مورد درخواست بسیاری از هموطنان است، تصریح کرد: رسیدگی به این گونه جرایم در اولویت مأموریتی این پلیس قرار دارد و تاکنون تعدادی از این تارنماها در این حوزه مورد شناسایی قرار گرفتند و برخورد با مرتکبان این‌گونه جرایم در حال اجراست.

این مقام مسئول بیان داشت: تعدادی از کاربران و فعالان حرفه‌ای فضای مجازی که با عدم رعایت قوانین و مقررات و عدم توجه به هنجارها نسبت به تولید و انتشار محتوای غیر اخلاقی اقدام کرده اند نیز مورد احضار و توجیه و اخذ تعهد قرار گرفته اند.

رئیس پلیس سایبری کشور از تمام کاربران فضای مجازی خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات جاری و هنجارهای کشور در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه در حوزه مذکور موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  و یا تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به جهت پیگیری سریع به این پلیس گزارش کنند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25796

ارسال نظر