در جلسه نمایندگان بازنشستگان با مجلس نشینان چه گذشت؟

علی دهقان کیا گفت: در جلسه امروز مجلس، نمایندگان با بازنشستگان همراهی داشتند؛ اجرای قانون خواسته‌ی تمام بازنشستگان است.

در جلسه نمایندگان بازنشستگان با مجلس نشینان چه گذشت؟

کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و نمایندگان قانونی بازنشستگان با اعضای کمیسیون‌های مجلس در ارتباط با مساله مستمری و افزایش ده درصدی سایر سطوح دیدار داشتند. علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) که در این نشست حضور داشته، در این رابطه می‌گوید: در جلسه امروز، نمایندگان مجلس با مطالبات بازنشستگان همراهی داشتند؛ آن‌ها نیز خواستار اجرای قانون و تصویب پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی هستند؛ نمایندگان قبول دارند که باید مصوبه‌ی سازمان که براساس مصوبات مزدی شورایعالی کار تنظیم و به دولت ارسال شده، بدون تغییر اجرا شود.

وی افزود: قرار بود عصر امروز نشست دیگری با محمد مخبر (معاون اول رئیس جمهور) داشته باشیم که ظاهراً این نشست به وقت دیگری موکول شده است؛ به زودی این نشست برگزار خواهد شد و از آنجا که رئیس جمهور شخصاً به موضوع ورود کرده و دستوربررسی مجدد موضوع را داده‌اند، امیدواریم در تصمیم دولت بازنگری شود. نمایندگان مجلس (هم اعضای کمیسیون اقتصادی و هم نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی) منتظر نتیجه این نشست هستند که اگر به نتیجه نرسد، از نظر قانونی ورود خواهند کرد.

به گفته‌ی دهقان کیا، ورود رئیس جمهور به مساله افزایش مستمری بازنشستگان امیدوارکننده است و انتظار این است که قانون به درستی اجرا شده و حقوق مزدی بازنشستگان استیفا شود.

او ادامه می‌دهد: تنها خواسته‌ی ما اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است؛ ما توقع داریم پیشنهاد تامین اجتماعی که طبق مصوبه مزدی شورایعالی کار است، اجرا شود. بازنشستگان حداقل بگیر و سایر سطوح باید مشمول افزایش مزدی شورایعالی کار شوند که اگر غیر از این باشد، سنگ بنای بی‌قانونی و بدعت گذاشته می‌شود و بعد از این هر دولتی بیاید، می‌خواهد خودسرانه برای مستمری بازنشستگان تصمیم‌سازی کند. به این شکل باشد حقوق مزدی و معیشتی بازنشستگان به حاشیه می‌رود.

رئیس کانون بازنشستگان تهران در پایان اضافه می‌کند: منتظر برگزاری جلسه با معاون اول رئیس جمهور هستیم؛ قرار است ایشان با کانون عالی نشست داشته باشند؛ امیدواریم این جلسه نتایج مثبت داشته باشد و بازنشستگان از نگرانی نجات یابند؛ مستمری بگیران کارگری چیزی فراتر از قانون نمی‌خواهند؛ افزایش مستمری براساس مصوبات شورایعالی کار، همانطور که سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد داده، حق قانونی بازنشستگان است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25518

  • ناشناس

    وقتی آقای مخبر دستور رییس جمهور را اهمیت نمی دهد یعنی با بازی با بازنشستگان بدنبال وقت کشی هستند این دولت با هماهنگی مجلس و....یک ریال به حقوق بازنشستگان اضافه نخواهند کرد

ارسال نظر