هشدار! گرد و خاک و باد شدید در راه است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد گرد و خاک و باد شدید در پایتخت خبر داد.

هشدار! گرد و خاک و باد شدید در راه است

حامد یزدی مهر از صدور هشدار زرد باد شدید و گرد و خاک در استان تهران خبر داد و اظهار داشت: طبق اعلام هواشناسی استان تهران آسمان استان طی ۵ روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد در بعضی ساعت‌ها با وزش باد شدید و گرد و خاک به ویژه در ساعات بعد از ظهر امروز یکشنبه، فردا دوشنبه و روز سه شنبه خواهد بود.

یزدی مهر نسبت به وقوع احتمال طوفان گرد و خاک به ویژه در مناطق مستعد هشدار داد و گفت: با این پدیده کاهش کیفیت هوا و دید را خواهیم داشت و همچنین در ارتفاعات وقوع رگبار باران با احتمال رعد و برق مورد انتظار است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به صدور هشدار زرد باد شدید و گرد و خاک نسبت به شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های سست و خطر سقوط اجسام نیز هشدار داد و بیان داشت: وزش باد شدید و گردو خاک از بعد از ظهر امروز یکشنبه تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و تردد در حاشیه مسیل‌ها و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جا به جایی عشایر کوچ رو و احتیاط در چرای دام‌ها هشدار داد و عنوان داشت: تقویت و استحکام سازه‌های موقت در دستور کار مردم باشد.

یزدی مهر یا تاکید بر سامانه دوم مبنی بر رشد ابرهای همرفتی و رگبار و رعد و برق در استان تهران عنوان داشت: احتمال صاعقه و آب گرفتگی به شکل محدود و محلی و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده پیش بینی شده است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25468

ارسال نظر