وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان در جلسه غیرعلنی مجلس چه گفت؟

امروز جلسه غیر مجلس درباره حقوق بازنشستگان برگزار شد . وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه حضور یافت و توضیحاتی درباره تصمیم دولت پیرامون حقوق بازنشستگان ارائه کرد.

وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان در جلسه غیرعلنی مجلس چه گفت؟

امروز جلسه غیر مجلس درباره حقوق بازنشستگان برگزار شد . وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه حضور یافت و توضیحاتی درباره تصمیم دولت پیرامون حقوق بازنشستگان ارائه کرد.ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توضیحاتی را در مورد ساز وکار افزایش حقوق بازنشستگان ارائه داد.

براساس خبر یکی از نمایندگان مجلس وزیر کار دراین جلسه گفته است :میانگین افزایش حقوق کل بازنشستگان را ۳۸ درصد است .

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات بازنشستگان برنامه‌ریزی و اهتمام ویژه دارد،گفت: به گفته عبدالملکی حدود ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند که حقوق آنها بین ۵۵ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا تاکید کرد: به گفته وزیر کار این وزارتخانه براساس قانون افزایش حقوق‌ها را اعمال کرده و این افزایش حقوق به نفع حداقل بگیران بوده است و تا حدود ۵۵ درصد به حقوق آنها افزوده می‌شود. وزیر تاکید کرد که دولت برای حل مشکلات بازنشستگان برنامه‌ریزی و اهتمام ویژه دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: عبدالملکی میانگین افزایش حقوق کل بازنشستگان را ۳۸ درصد اعلام کرد.ویس کرمی ادامه داد: به گفته عبدالملکی حدود ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند که حقوق آنها بین ۵۵ تا ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تلاش وزارت کار برای حل مشکلات بازنشستگان امیدآفرین است، اظهار داشت: وزارت کار تلاش دارد عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان را اعمال کند گرچه با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

اعتراض نمایندگان در رابطه با مصوبه حقوق بازنشستگان به وزیر کار در جلسه غیرعلنی/ احتمال ابطال مصوبه توسط دولت یا مراجع قضایی

نماینده مردم اراک در مجلس، گفت: در خصوص حقوق بازنشستگان مصوبه شورای عالی کار وجود دارد که خود دولت هم در این شورا نماینده دارد. نمی‌شود این شورا یک چیزی تصویب کند و بعد این موضوع را به هیات دولت ببرند و یک مصوب دیگر داشته باشند.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان با وزرای دولت و واکنش نمایندگان به مصوبه دولت در بحث حقوق بازنشستگان، گفت: نمایندگان مجلس در جلسه غیرعلنی امروز به نمایندگان دولت به ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص مصوبه دولت در بحث حقوق بازنشستگان اعتراض کردند و مخالف این مصوبه هستند.

وی ادامه داد: نمایندگان معتقدند افراد همانطور که در زمان اشتغال بیمه پرداخت کردند و حق بیمه آن‌ها به طور سالیانه افزایش داشته اکنون هم باید از افزایش سالیانه بهره‌مند باشند. از سوی دیگر در این خصوص مصوبه شورای عالی کار وجود دارد که خود دولت هم در این شورا نماینده دارد. نمی‌شود این شورا یک چیزی تصویب کند و بعد این موضوع را به هیأت دولت ببرند و یک مصوبه دیگر داشته باشند.

ماینده مردم اراک در رابطه با سازوکار مواجهه مجلس با این موضوع، تصریح کرد: قرار شد که ادامه بررسی این موضوع عصر امروز در جلسه کمیسیون اجتماعی با حضور مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شود.

آصفری گفت: در رابطه با تصمیم‌گیری پیرامون این مصوبه، نمایندگان معتقدند که اگر دولت نسبت به لغو این مصوبه اقدام نکند، مجلس به صورت مستقیم از طریق مراجع قضایی بحث ابطال آن را پیگیری کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25416

ارسال نظر