افتتاح بزرگ‌ترین خیابان غذا در تهران

بزرگ‌ترین خیابان غذا دیشب در منطقه ۹ افتتاح شد.

افتتاح بزرگ‌ترین خیابان غذا در تهران

محمدرحیم مرتضوی از افتتاح بزرگترین خیابان غذا در تهران خبر داد.

شهردار منطقه ٩ گفت: این گذر یک طرح جدید در منطقه ٩ است که در خیابان بدرالزمان قریب ایجادشده و بزرگترین خیابان غذا در غرب تهران است و حتی می‌توان گفت که از خیابان سی تیر نیز بزرگتر است. خیابانی که با توسعه شهری از بن بست خارج شد، اما یکی از نقاط کور منطقه بود که با این طرح روشنایی در آن ایجاد شده است.

به گفته شهردار منطقه ٩شهرداری تهران بخشی از مشکلات ترافیکی مرتبط با این خیابان حل شده است و بعد از این افتتاح، مشکلات باقی مانده را احصا و برطرف خواهیم کرد. این گذر در مساحتی بالغ بر ۲ هزار متر و ۲۰ غرفه ایجاد شده است. در تکمیل این پروژه قطعا نمازخانه و بسته‌های فرهنگی را اجرا خواهیم کرد.

در ادامه مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: این طرح حداقل برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و موجب سرزندگی و رونق در این منطقه شده است.

به گفته محمدی این طرح با الگو برداری از خیابان سی تیر و باب همایون در چند نقطه دیگر شهر که شاید بعضا نقاط حادثه خیر، کور و محل تجمع معتادان باشد اجرا می‌شود تا این سرزندگی را در شهر رونق دهیم. یکی از این نقاط شناسایی شده دره فرحزاد است که در حال ساماندهی است و در آینده تبدیل به نقطه گردشگری خواهد شد تا علاوه بر رفع معضلات اجتماعی آن رونق فرهنگی، اشتغال و گردشگری در آن به وجود آید.

این طرح در امتداد پروژه های زیست شبانه اجرا شده است. پارسال علوی یکی از اعضای شورای شهر تهران گفته بود تلاش می کنیم زیست مومنانه را جایگزین زیست شبانه کنیم.

همچنین زاکانی شهردار تهران در آذر ماه پارسال گفته بود سعی ما در تهران این است که تهران را به الگوی کلانشهر جهان اسلام تبدیل کنیم. باید با تحول در روح و کالبد شهر‌ها شرایط را به سمتی ببریم که موجود جدیدی را خلق کنیم.

شهردار تهران به تازگی هم گفته بود یک سند تهیه کردیم که تهران به عنوان یک کلانشهر الگوی جهان اسلام باشد؛ این شعار ما نیست یک چشم انداز است./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25335

ارسال نظر