جزئیات حمله سایبری به شهرداری تهران از زبان زاکانی | آغاز به کار سامانه‌های شهرداری تهران از امروز

شهردار تهران گفت: از امروز تمامی سامانه‌های شهرداری تهران در دسترس قرار گرفته است و شهروندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

جزئیات حمله سایبری به شهرداری تهران از زبان زاکانی | آغاز به کار سامانه‌های شهرداری تهران از امروز

علیرضا زاکانی، در مراسم افتتاح ایستگاه مترو شهدای ۱۷ شهریور و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره به راه افتادن سامانه‌های شهرداری، افزود: پنج شنبه هفته پیش هجمه ای به سامانه‌های شهرداری تهران وارد و یک کار تبلیغی آغاز شد، آنها طراحی کرده بودند که بعد از ظهر آن روز بتوانند به دوربین‌های ما دسترسی داشته باشند و تا شب این دسترسی را به سیستم‌های نرم افزاری و اطلاعات توسعه دهند.

وی ادامه داد: از همان لحظه که این اختلال رخ داد، تیم ما مستقر شد و بسیج شدند و همین موضوع منجر به این شد که دشمنان در ادامه کار خود ناکام بمانند.

شهردار تهران با بیان اینکه سامانه‌ها را بر اساس احتیاط قطع کردیم گفت: تقریباً تمامی سامانه‌ها از روز سه شنبه آماده بودند اما به واسطه دریافت ضرایب امنیتی و اینکه خدای نکرده بد افزایی نباشد، از صبح شنبه وارد مدار شدند.

زاکانی گفت: از پنج شنبه تحویل گیری سامانه‌ها صورت گرفته است و از امروز به صورت رسمی در اختیار همه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بدخواهان تلاش کردند از توسعه خدمات ما جلوگیری کنند و تلاش داشتند شهرداری را از قدرت بیندازند که ناکام ماند. این افتخار برای مجموعه‌های شهرداری باقی است که دشمنان در مقابل این توطئه جز ناکامی و سرافکندگی نداشتند./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25235

ارسال نظر