هشدار جدی درباره شیوع ویروس تب خونریزی‌دهنده کنگو | این بیماری مرگبار است

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص ابتلای افراد به تب کریمه کنگو هشدار داد.

هشدار جدی درباره شیوع ویروس تب خونریزی‌دهنده کنگو | این بیماری مرگبار است

اصغرزاده گفت: تب کریمو کنگو بسیار خطرناک است و اگر کسی به این بیماری مبتلا شود و درمان نشود، به صورت صد درصد جان خود را از دست خواهد داد.

او گفت: بیماری تب کریمو کنگو از ۴ طریق منتقل می‌شود؛ طریقه اول آن گزیده شدن گوسفند به وسیله کنه، دوم گزیده شدن انسان به وسیله کنه، سوم کشتن کنه به وسیله دست انسان و چهارم انتقال به وسیله تنفس از انسان به انسان است.

اصغرزاده گفت: تاکنون در خراسان جنوبی هیچ مورد ابتلایی به ویروس تب کریمو کنگو گزارش نشده است، اما باید گفت کنه‌ای که مبتلا به این ویروس باشد در استان وجود دارد و مردم و دامداران باید هشیار باشند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون کانون‌های این ویروس که سگ‌های بلاصاحب میدان‌های دام، کشتارگاه‌ها و روستا‌های مرزی است از سوی اداره کل دامپزشکی استان سمپاشی می‌شوند.

او گفت: از سوی دیگر اصلی‌ترین راه انتقال این ویروس ذبح غیرمجاز دام و قاچاق دام است.

اصغرزاده گفت: با توجه به نزدیک شدن به عید قربان و ذبح دام‌های بیشتر، مردم و دامداران گوشت‌های دام را ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند تا این ویروس از بین برود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هنگام ذبح و تکه کردن گوسفند افراد حتما دستکش در دست داشته باشند و رعایت موارد بهداشتی را در نظر بگیرند.

او گفت: تاکنون ۱۳ نفر در ایران به بیماری تب کریمو کنگو مبتلا شده اند و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

علائم ابتدایی این بیماری مانند سرماخوردگی است و پس از آن تبدیل به خونریزی‌های زیر پوستی و در نهایت سبب کاهش پلاکت خون فرد می‌شود./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25180

ارسال نظر