خاتم‌الانبیا: متروپل تخریب می‌شود

معظمی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء تخریب مابقی سازه متروپل را در برنامه‌ای سه ماهه با روش‌هایی از جمله روش تخریب از بالا به پایین انجام می‌دهد.

خاتم‌الانبیا: متروپل تخریب می‌شود

معظمی معاون ایمنی، اقدامات تأمینی، بحران و محیط زیست قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران با اشاره به فعالیت‌های این قرارگاه در حادثه متروپل آبادان گفت: در ابتدای بروز حادثه ریزش آوار برج متروپل، در قرارگاه تیمی را متشکل از ۱۰ نفر از بهترین اساتید مهندسین سازه و متخصصین انفجارات تشکیل دادیم و به منطقه اعزام شدیم و با هماهنگی وزارت کشور و سایر ارگان‌های حاضر، کار را شروع کردیم.

۹ خرداد بود که مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اعلام کرد قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیت تخریب بخش باقی مانده و ناایمن ساختان ۱۱طبقه متروپل آبادان را برعهده گرفته است.

به گفته شهاب صدیقی، این مرحله (تخریب سازه باقی مانده) اهمیت بالایی دارد که در این خصوص قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیت تخریب فنی سازه را با درنظر گرفتن همه جوانب فنی آن برعهده گرفته است و هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است.

عباس معظمی، اما در ادامه با بیان اینکه بحث اولیه، انفجار در جای ساختمان متروپل بود به دلیل احتمال ریزش و بروز خطرات جانبی، منتفی شد، عنوان کرد: منتفی شدن این موضوع موجب شد تا با کمک هلدینگ‌های تخصصی مهندسی مشاور، راه و شهرسازی، نیرو و دریایی، بیش از ۳۰ دستگاه و ماشین‌آلات تخصصی را به محل حادثه متروپل اعزام کردیم که به دنبال آن، حدود ۱۰۰ نفر از بهترین متخصصان هم به محل اعزام شدند.

معاون قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه با پیدا شدن آخرین پیکر جان‌باختگان این حادثه، تعداد متوفیان به ۴۳ نفر رسید و بدین ترتیب دیگر هیچ مفقودی در این رابطه وجود ندارد، تصریح کرد: تخریب مابقی سازه متروپل در قالب برنامه‌ای سه ماهه توسط این قرارگاه صورت می‌گیرد که البته روش‌های مختلفی نیز از جمله روش تخریب از بالا به پایین و برش لیزری در حال بررسی است و در این رابطه چنانچه تجهیزاتی هم نیاز داشته باشیم، وارد می‌کنیم تا در کمترین زمان ممکن با بالاترین ایمنی، این‌کار انجام شود.

دوم خرداد امسال ساختمان متروپل در آبادان به یکباره فرو ریخت.

این حادثه تاکنون ۴۳ نفر جان باختند و ۱۴ نفر از مسببان و متخلفان این حادثه از جمله شهردار فعلی آبادان دستگیر شدند.

همچنین مالک ساختمان متروپل آبادان که از متهمان اصلی این حادثه است، بنا به گفته مقامات رسمی در این حادثه فوت کرد؛ البته کلیه اموال و دارایی مالک این ساختمان توقیف شده تا خسارت‌های وارد شده به مردم پرداخت شود./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24890

ارسال نظر