پولدارهای تهرانی کجا تفریح می کنند؟

برخی از افراد حاضرند مبالغ بسیاری بپردازند تا هیجان متفاوتی را تجربه کنند. ممکن است برای کسب این هیجان یکبار با بالن در آسمان پرواز کرده و بار دیگر روی آب، جت سواری کنند یا در دمای منفی ۱۰ درجه قلیان بکشند،

پولدارهای تهرانی کجا تفریح می کنند؟

برخی از افراد حاضرند مبالغ بسیاری بپردازند تا هیجان متفاوتی را تجربه کنند. ممکن است برای کسب این هیجان یکبار با بالن در آسمان پرواز کرده و بار دیگر روی آب، جت سواری کنند یا در دمای منفی ۱۰ درجه قلیان بکشند، اما نکته مشترک و مهم بین این هیجان انگیزها، قیمت شگفت‌آور آنهاست. در این گزارش با تعدادی از بازی‌ها و تفریح‌های لاکچری در تهران آشنا می‌شوید.

به گزارش عرشه آنلاین  در بین تفریحات لاکچری بالن سواری گوی سبقت را از سایر سرگرمی‌ها ربوده است. قیمت برخی از این تفریح‌ها باعث شگفت زدگی می شود. برای مثال همین بالن سواری.

۱۴ میلیون بده در آسمان پرواز کن!

بالن سواری یکی از لاکچری‌ترین تفریحات تهرانی‌ها است و برای سوار شدن آن ۱۲ میلیون و به شکل ویژه حدود ۱۴ میلیون تومان هزینه پرداخت کرد. اغلب تورهای بالن سوارها در شهرستان دماوند یا در غرب تهران انجام می‌شود و گردشگران با سوار شدن بر بالن از بالا شهر را دیده و آرامش وصف‌ناپذیری همراه با هیجان بسیار برایشان به همراه خواهد داشت. همچنین این تفریح به‌صورت دسته‌جمعی هم انجام می‌شود و هر بالن می‌تواند میزبان ۵ نفر باشد که آنها با سوار شدن بر بالن در بین ابرها حرکت می‌کنند و تجربه‌ای منحصربه‌فرد به‌دست می‌آورند.

تجربه پرواز با پاراگلایدر

تصور کنید در یک جایروکوپتر یا پرواز تفریحی نشسته‌اید، کم‌کم از زمین فاصله می‌گیرد و به آسمان می‌روید، و خود را در آسمان آبی می‌بینید. جایروکوپتر یک وسیله ترکیبی از هواپیما و هلی‌کوپتر است که ۲ نفر می‌توانند با آن پرواز کنند. این روزها شاهد پرواز این وسیله در ارتفاعات غرب تهران هستیم که اغلب باند تیک آف و فرود آنها فرودگاه پیام تهران است. علاقه‌مندان به این تفریح برای یک ساعت پرواز بیش از ۳ میلیون تومان و نیم ساعت یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باید بپردازند.

همچنین علاوه بر هواپیما تفریحی، پاراگلایدر سواری هم یکی دیگر از تفریحات لاکچری تهران و یک تفریح منحصربه‌فرد برای افرادی است که می‌خواهند پرواز کنند. پاراگلایدر به دلیل هزینه بالایی که دارد در دسته تفریحات لاکچری جای می‌گیرد و تنها افرادی خاص به سراغ آنها می‌روند. فرد با مربی آموزشی یا تفریحی سوار چتر شده و در جهت مخالف باد می‌دود و چتر با برخورد باد به پرواز در می‌آید.

اغلب سایت‌های پرواز مانند سایت شهران و عسگری در غرب تهران قرار دارند. هزینه این تفریح با محاسبه مبلغ قابل پرداخت برای سوار شدن خودروهای آفرود تا محل پرواز، از یک میلیون ۱۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

پارارگلایدر

بازیهای آبی لاکچری

یکی دیگر از تفریحات لاکچری تهرانی‌ها، ورزش هیجان‌انگیز «جت اسکی یا اسکی روی آب» است. این ورزش که هم به‌صورت انفرادی و هم به‌صورت دونفره انجام می‌شود، یک تفریح مفرح و البته نسبتاً گران قیمت به حساب می‌آید. یکی از مراکزی که علاقه‌مندان جت اسکی را به سوی خود جذب کرده، دریاچه آزادی است. همچنین هیجان شاتل هم دست‌کمی از جت اسکی و اسکی روی آب ندارد، با این تفاوت که محدود به سن خاصی نیست و تمام اعضای خانواده همزمان می‌توانند از این وسیله استفاده کنند.

شاتل در واقع قایقی تیوپی است که توسط یک قایق موتوری پر قدرت کشیده می‌شود. «کیبل اسکی» هم در دسته تفریحات آبی لاکچری قرار دارد با این تفاوت که دیگر قایقی شما را نمی‌کشد بلکه شما با طنابی به برج‌های مخصوص متصل هستید و این حرکت قلاب روی برج است که شما را جابه‌جا می‌کند.

بازیهای آبی

رانندگی پرهیجان

عاشقان هیجان رانندگی، برای بالابردن آدرنالین و هیجانشان آفرود را انتخاب می‌کند و با این خودروها به دل کوه و جنگل می‌زنند. آفرود که نیاز به اتومبیل‌های مخصوص و پیست‌های ویژه دارد، تفریحی پرطرفدار و منحصربه‌فرد بوده و هزینه‌های بسیاری را می‌طلبد. این ورزش در بیابان‌های اطراف تهران و بخش‌های کوهستانی انجام می‌شود. در این تفریح افراد در ماشین‌هایی که به سیستم دیفرانسیل چهارچرخ متحرک مجهز است، سوار می‌شوند و با هدایت یک راننده حرفه‌ای، از مسیرهای صعب‌العبور، در نهایت هیجان حرکت می‌کنند.

تورهای آفرود را می‌توان در بسیاری از مناطق از جمله مناطق کوهستانی، جنگل، ساحل، کویر و... اجرا کرد. در گذشته، تورهای آفرود به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های دوستدران تبدیل شده بود که با ورود گسترده ماشین به طبیعت، باعث از بین رفتن تدریجی منطقه‌های طبیعی می‌شد. اما امروزه بیشتر سعی می‌شود که ماشین‌ها و تورهای آفرود از مسیرهایی حرکت کنند که کمترین آسیب و اثر را در طبیعت از خود به جای بگذارند.

ماشین سواری

وردآورد، وردیج، دره مرگ سوهانک و نقاط کوهستانی جاده معدن از جمله نقاط پرطرفدار آفرودسواران تهرانی است. همچنین تورهای مختلفی طبیعت‌گردی هم با این خودرو برگزار می‌شود که برای ۲ روز بین ۳ تا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24833

ارسال نظر